„Naším cílem není popírat historickou realitu.“ Český Lidl se distancuje od německé centrály
Odstraněné kříže během Řeckého týdne
- red,
Po několika dnech kritiky se řetězec Lidl Česká republika omluvil svým zákazníkům a oznámil, že se nepodílel na designu produktů, kdy v rámci „Řeckého týdne“ nezobrazoval kříže na řeckých kostelech. Společnost to uvedla v oficiálním prohlášení. Reklamní letáky má prý na svědomí německá mezinárodní centrála, které Lidl ČR všechny reakce zákazníků předá.
„Obaly byly vytvořeny mezinárodním reklamním týmem a jsou jednotné pro všechny země, ve kterých obchodní řetězec působí,“ distancuje se český Lidl od designu s odstraněnými kříži na řeckých kostelech na ostrově Santorini. „Jsme českou společností, a proto považujeme za důležité kromě naší omluvy zdůraznit, že při všech našich obchodních činnostech jsme vždy ctili a respektovali české historické dědictví, tradice, kulturu i náboženskou identitu a takto se budeme chovat i nadále,“ pokračovalo prohlášení.
Český Lidl slíbil, že se zasadí o změnu, protože by mezinárodní společnosti měly vnímat náboženské i jiné aspekty dalších zemí a respektovat je. Všechny podněty předá německé centrále, aby stížnosti byly při výrobě dalších obalů a reklamních letáků zohledněny.
V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.
Celou kauzu odstartovalo zveřejnění letáčků k Řeckému týdnu, tedy k pravidelné nákupní akci Lidlu. Odstraněním kostelních křížů zobrazených na fotografiích chtěl obchodní řetězec dosáhnout „zachování náboženské a politické neutrality“. Alespoň tak to pro server Echo24 řekla dříve mluvčí společnosti Zuzana Holá.
Kříže nebyly odstraněny jen na letáčcích a zboží pro Českou republiku. Podle televize RTL to udělal Lidl i v Belgii, kde svůj krok zdůvodnil tím, že „politika společnosti brání používání náboženských symbolů, aby nedošlo k vyloučení jakékoliv náboženské víry“. Za designem inkriminovaného letáku a zboží navíc podle Holé stojí mezinárodní tým.