Slavná zmrzlina bude menší. Prý kvůli zdraví zákazníků
Mlsejte zdravěji
Některé druhy nanuků Magnum a Cornetto změní na jaře velikost. Výrobce, kterým je společnost Unilever, se rozhodla oblíbené zmrzliny zmenšit až o třetinu. Zdůvodnila to tím, že chce pečovat o zdraví svých zákazníků a vytvořit méně kalorické produkty. Českých spotřebitelů se změna zatím týkat nebude.
Vybrané druhy zmrzlin budou menší o deset až třicet procent. Týká se to například Magnum Almond nebo Magnum Classic. Další typy přestane vyrábět úplně jako Magnum Infinity Chocolate & Caramel, Magnum Infinity Chocolate nebo Cornetto Choc ’N’ Ball.
Společnost Unilever podle svých slov přistoupila ke změně proto, aby její výrobky lépe odpovídaly „vyváženému životnímu stylu“ a jejich kalorická hodnota byla nižší. Jako nejlepší způsob, na kterém podle manažera pro oblast Velké Británie pracovali 18 měsíců, zvolili právě menší balení.
„Stanovili jsme strop 250 kalorií na jednu porci, abychom našim zákazníkům umožnili zdravější volbu, když si chtějí vychutnávat své oblíbené zmrzliny v rámci vyváženého životního stylu,“ řekl manažer Noel Clarke. Jeho slova citoval britský list The Guardian.
Jenomže podle deníku považují milovníci zmrzliny zmíněný důvod za pouhou zástěrku. Unilever tím chce údajně jenom zvýšit svůj zisk. Zmenšení nanuků se totiž do ceny nepromítne. Zlevní maximálně o 26 procent a u některých se cena nebude měnit vůbec. Manažer Clarke pro The Guardian zmínil, že věří, že zákazníci nakonec úmysl firmy ocení.
Nicméně čeští zákazníci si své oblíbené nanuky budou moci vychutnat v původní velikosti, alespoň prozatím. „Základní řada výrobků Magnum (Classic, Almond a White) i výrobky značky Cornetto, které jsou distribuovány na český trh, se pro sezónu 2016 měnit nebudou,“ řekla pro deník ECHO24.cz Veronika Kúšiková z české pobočky společnosti Unilever.