Pilot nouzově přistál s kouřícím letadlem a dostal výpověď. Neušetřil

Záchrana lidských životů

Pilot nouzově přistál s kouřícím letadlem a dostal výpověď. NeušetřilNOVÉ
McDonnell Douglas MD-83 společnosti Allegiant Air na mezinárodním letišti McCarran v Las Vegas. Ilustrační foto Foto: Foto: Aldo Bidini
1
Svět
Echo24
Sdílet:

Velmi netradiční výpověď dostal pilot nízkonákladové společnosti Allegiant Air. Zhruba před rokem dokázal se svým strojem nouzově přistát poté, co ucítil velmi silný zápach ze spáleniny. Po přistání a evakuaci se však dozvěděl, že utrácel zbytečně peníze letecké společnosti a návrat na letiště byl neoprávněný. Americká společnost je známá případy, kdy letadla musí nouzově přistát kvůli různým problémům.

Před rokem letěl pilot Jason Kinzer na pravidelné lince z Hagerstownu v Marylandu do St. Petersburgu na Floridě. Když dosáhl výšky sedmi set metrů, byl upozorněn členem posádky, že cestující cítí velmi silný zápach z něčeho spáleného. Kapitán se ihned rozhodl neriskovat životy 144 pasažérů a otočil letadlo zpátky na letiště.

Po přistání, u kterého asistovali hasiči a záchranná služba, se mezitím z motorů vyvalil kouř. Kapitán Kinzer proto nařídil cestujícím urychleně opustit letadlo. Sám pilot v letadle zůstal a pomáhal postiženým pasažérům s evakuací.

Podle letových předpisů to měla být dobře a správně provedená evakuace. Něco jiného si ale myslelo vedení nízkonákladové společnosti. Kinzer totiž obdržel od svého zaměstnavatele výpověď, ve které je obviňován z neoprávněného nouzového přistání. Společnost mu také vyčítá, že evakuace byla neopodstatněná a plýtval časem ostatních zaměstnanců a hlavně cestujících. Dalším důvodem také bylo, že neušetřil pohonné hmoty a využil přítomnosti záchranných složek.

Celý případ je teď před soudem v Nevadě, kde Kinzer uvádí celou řadu případů, kdy se piloti společnosti museli rozhodnout nouzově přistát ze stejných důvodů jako on. Podle serveru breakingnews.com musela letadla společnosti Allegiant air nouzově přistát celkem šestkrát z důvodu chyby na motoru. Dalších šest přistání mělo jiný důvod jako například problémy s hydraulikou nebo mechanické závady. Kvůli těmto problémům odstoupil v únoru provozní ředitel Steve Harfts. Na své pozici vydržel pouze rok.

Oproti minulému roku vzrostly příjmy společnosti Allegiant o ohromných 154 procent na 220 milionů dolarů. Odborníci poukazují na to, že se jim to daří díky starým letadlům.

Čtěte také: 

V Dubaji havarovalo při přistání letadlo Emirates, začalo hořet

Letadlo Korean Air začalo hořet jen pár minut před vzletem

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit
×

Podobné články