Děti nechtějí chodit ven? Prodejte jim přírodu jako produkt

Děti nechtějí chodit ven? Prodejte jim přírodu jako produkt 1
Jeden svět 2014
Sdílet:

Průměrné západní dítě tráví venku pouhá čtyři procenta svého dne. Před obrazovkou počítače nebo televize je to téměř sedmkrát tolik. Také v autě prožije delší dobu než pod širým nebem. I to „širé nebe“ je ale nutné brát s rezervou. Většinou jde o rušnou městskou ulici.

Poprvé v historii lidstva se generace dětí dožije mimo jiné kvůli nedostatku pohybu na čistém vzduchu méně let než generace jejich rodičů. Tímhle sdělením, dokonce podpořeným odhadem UNICEF, jistě vyděsil tisíce starostlivých matek a otců britský filmař David Bond.

Ve svém jinak docela vtipném a nedemagogickém snímku Projekt Příroda uváděném na festivalu Jeden svět popisuje dilema vlastní rodiny, které jistě zná spousta rodičů i v Česku. Děti odmítají chodit ven a raději fascinovaně zírají doma do monitorů. Máme je nutit k něčemu, co vůbec nechtějí? 

„Když jsem jako kluk přišel ze školy, pohodil jsem školní tašku do kouta a upaloval si hrát ven. Moje děti to nedělají,“ stěžuje si čtyřicátník Bond. I jeho manželka byla k jeho snahám změnit chování dětí spíše skeptická.

Proto se nespokojený otec rozhodl přesvědčit své nejbližší pomocí prostředků moderní doby. „Příroda je můj produkt. Chci zjistit, jak ho prodat vlastní rodině,“ prohlašuje Bond.

Jeho první kroky s otřískaným kufříkem, v němž měl coby „prezentaci“ vystřihovánku znázorňující les, byly směšné. Navštívil ovšem špičkové britské marketingové a reklamní mágy a začaly se dít věci. U sympatizující agentury se mu podařilo zdarma získat reklamní prostory po celém Londýně. Jeho malá se dcera nechala nafotit, jak umazaná od bláta líbá žábu...

Bond se svým projektem Wild Thing získal celonárodní publicitu v médiích. Rodičovské iniciativy začaly vymýšlet, jak děti dostat ven – třeba i pomocí zábavných aplikací na chytrých telefonech.

Jenže peníze na reklamní kampaň pochopitelně brzy došly. Co by se stalo, kdy se naše zdroje nevyčerpaly? ptá se Bond. Stály by se fronty u lesa namísto u obchodů firmy Apple? Příběh končí podobně, jak začal. Otec přesvědčuje své děti, aby s ním šly ven. Pravda, teď jdou ochotněji. Asi jim je tatínka kvůli tomu, čím musel projít, trochu líto.

Projekt Příroda (Project Wild Thing)
David Bond /Velká Británie / 2013 / 78 min.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz