Šéf ISOLINE: V roce 2020 chceme být na všech kontinentech světa
Na ISOLINE je vzrušující, že díky business modelu, který jsme od začátku vymysleli, může vyrůst do dnes nepředstavitelných rozměrů. Nasvědčuje tomu zájem ze strany největších světových výrobců nápojů. V roce 2020 chceme mít naše produkty na všech kontinentech světa, říká pro Roklen24 šéf firmy Robert Mička. „Dáváme Vám víc než napít“ je slogan firmy, která jako třetí a dosud největší projekt vstoupila na první platformu pro investiční crowdfunding v Česku. Na Fundliftu chce získat celkem 7 milionů korun na expanzi v zahraničí, zhruba 130 investorů už firmě poslalo 1,9 milionu korun.
R24: Co Vás přivedlo k rozhodnutí vstoupit jako emitent na Fundlift?
Jsme inovativní firma a Fundlift je inovativní způsob získání kapitálu na naše exportní aktivity. Vedle samotného získání investice nás zaujala možnost získat stovky nových potenciálních klientů značky ISOLINE i zajímavě zviditelnit naši společnosti ve veřejné kampani, což třeba úvěr od banky nenabídne. Já osobně jsem ještě napjatě očekával, zda a jaké budou reakce ze strany našich obchodních partnerů, které jsem před spuštěním projektu neuměl odhadnout. A nyní už jsem velmi mile překvapen pozitivní odezvou jak ze strany dodavatelů a odběratelů tak také zaměstnanců. Zajímají se o naši investici na Fundliftu, chtějí více informací.
R24: Prostředky, které od investorů získáte na Fundliftu, chcete využít především na export. Jaké možnosti a kde v zahraničí především se Vám otevírají?
Exportním aktivitám se věnujeme poslední tři roky. Cestujeme po veletrzích, jezdíme na obchodní mise, spolupracujeme s agenturou CzechTrade. Během následujících šesti měsíců budeme na veletrzích v Malajsii, Turecku, Saudské Arábii, Londýně nebo v Dubaji.
Kontrakty již máme uzavřené na trzích v Rusku, Litvě, Estonsku a Lotyšsku, ve Skandinávii v Dánsku, Norsku, Švédsku i Finsku, dále v sousedním Rakousku, v Asii ve Vietnamu nebo Thajsku. Nyní dokončujeme jednání pro trhy Španělska, Bulharska a Řecka.
Zajímá nás celý svět, jako nejtěžší se nám zatím jeví vstup do Jižní Ameriky, a to kvůli vysokým dovozním přirážkám. Největší potenciál vidíme v Asii. Asiaté milují evropské potraviny a jsou ochotni platit i trojnásobek běžných cen.
R24: Můžete nám stručně přiblížit příběh ISOLINE? Co považujete za milníky v dosavadním růstu firmy?
ISOLINE je na trhu již od roku 1997. Začátek byl skvělý – byli jsme dodavatelem olympijských vítězů – hokejistů v Naganu v roce 1998 a většiny extraligových hokejových klubů. V roce 1999 jsme pronikli do armády ČR a naučili se dodávat do stravovacích provozů. Od roku 2003 jsme dodavatelem největší cateringové firmy Eurest pro Česko a Slovensko. V roce 2005 jsme začali budovat segment podpory zdraví zaměstnanců a začali jsme dodávat ochranné nápoje a vitaminové balíčky do firem.
V roce 2007 jsme přišli s unikátním konceptem kávového automatu na zdravé nápoje a automaty umístili mimo jiné do firem Škoda Auto, Iveco nebo Valeo.
V roce 2010 přišla myšlenka osamostatnit se, protože nás naši dodavatelé začali brutálně obcházet. Proto jsme chtěli být samostatní a navázat na naše zkušenosti a produkty posunout více ke koncovým spotřebitelům, dostat je do mezinárodních řetězců a do zahraničí.
Začátky byly velice těžké, bez zkušeností s výrobou. Nyní jsme už ve stavu, kdy můžeme pyšně představit našim partnerům výrobní linky, naši výrobní kapacitu a ukázat bezpečnost celého výrobního procesu. Naše exportní úsilí bylo čerstvě odměněno nejvýznamnějším oceněním na největším asijském veletrhu SIAL – zlatou medailí za inovativní produkt.