12 Mercedes C 200 kabriolet

Mercedes C 200 kabriolet: Venku hezky, střechu dolů

AUTOTEST

Témata: ,

Současná generace Mercedesu třídy C byla představena už v roce 2014 a to v celkem čtyřech karosářských variantách: kromě klasického sedanu je nabízeno i kombi, kupé a od roku 2016 také kabriolet. Vyzkoušel jsem verzi C 200 s dvoulitrovým přeplňovaným motorem.

Mercedes-Benz je značka, která má s kabriolety mnohaleté zkušenosti. Platí to i v současné době, protože má velmi širokou nabídku otevřených modelů – nabízí tři kabriolety a tři roadstery, takže pokrývá tuto část trhu velmi zodpovědně.

Kabriolet třídy C konkuruje přímo BMW 4 Cabrio a Audi A5 ve stejné karosářské verzi. Kolik takový vůz s vnitřním uspořádáním 2+2 stojí? Dá se pořídit od zhruba 1,2 milionu Kč se základním motorem, střed tvoří nabídka šestiválců za cenu kolem 1,5 milionu a vrcholné verze (v případě Mercedesu AMG) se cenou blíží až ke třem milionům Kč. Mercedes C 200 kabriolet stojí s daní 1 148 290 Kč, což je o něco méně než stejně výkonné BMW. Otevřené Audi, které je nabízeno pouze se silnějšími motory, v současnosti nemá ceník.

Elegantní přitažlivost

Už první pohled odhaluje, že Mercedesu se design povedl, což není u kabrioletu s plátěnou střechu vždy samozřejmé. Linie jsou elegantní, vůz vypadá přitažlivě se střechou, ale hlavně bez ní, kdy vynikají široké boky a hladké tvary zadní části. Bez rozmýšlení usedám do sportovně střiženého interiéru s kulatými výdechy topení a dobrými sedadly, potaženými červenou kůží. Stylové. Střecha se stahuje elektricky, a to pomocí logicky uspořádaného ovladače uprostřed středového tunelu. Její uklizení do zavazadlového prostoru trvá 20 vteřin a lze jí uskutečnit až do rychlosti 50 km/h. Mercedes má koncepci již velmi dobře vychytanou.

Při jízdě s vytaženými bočními okénky (dají se stáhnout společným ovladačem) je v interiéru relativně klid, takže se při běžných rychlostech dá normálně komunikovat. Klidu uvnitř pomáhají i elektrické výsuvné deflektory. Kromě vyhřívání sedadel zmíním ještě jednu geniální věc, kterou je systém Airscarf. Spočívá ve speciálních větrácích, umístěných v hlavových opěrkách, které foukají teplý vzduch na krk řidiče a spolujezdce vpředu. Skvělá vychytávka!

Nabídka motorů pro kabriolet je velmi pestrá. Můžete mít všechno možné od čtyřválců přes vidlicové šestiválce až po osmiválec, a dokonce i nepříliš vhodné naftové motory. U některých verzí můžete mít dokonce pohon všech kol. Verze C 200 znamená použití řadového čtyřválce o objemu 2 litry vybaveného turbodmychadlem. Nabízí průměrný výkon 184 k a 300 Nm točivého momentu, což stačí k dosažení maximální rychlosti 235 km/h a zrychlení na 100 km/h za 8,2 s. Nejsou to nijak úžasné hodnoty, ale dle mé zkušenosti jsou dostačující, protože kabriolet nenutí k ostřejší jízdě. Motor má lineární charakter, vytáčí se spíše rozvážně a trochu mu chybí vrchol. Je takový vyhlazený, a to v oblasti zvukového projevu, který je nevýrazný. Ale to tak nějak patří k nenucenému, elegantnímu stylu automobilu.

Nejlepší je zkusit to

Oceňují jízdní vlastnosti vozu, který komfortní, velmi dobře sedí v zatáčkách a chová se neutrálně. Líbilo se mi i řízení s citlivě nastaveným posilovačem. K ovládání vozu a jeho vlastnostem v podstatě nemám výtku, Mercedes udělal vyvážené, příjemné auto, se kterým se fajn jezdí a nenutí k agresivnímu stylu. Automatická převodovka je celkově povedená, jen jí celkem trvá, než podřadí o víc stupňů. Ale nic hrozného to není.

Technologie
Plátěná stahovací střecha je fajn, ale jak dosáhnout vnitřního komfortu cestujících i když venku není léto? Mercedes to má dobře vyřešené – automatický větrný štít Aircap zajistí, že v interiéru panuje klid i při vyšších rychlostech, protože zvedá proudící vzduch nad hlavy posádky, zatímco vyhřívání oblasti krku a šíje (Airscarf) v kombinaci s vyhřívanými sedadly zajistí, že vám nebude zima v podstatě nikde po těle. Zmíněné prvky jsou za příplatek. Střecha se dá zavřít či otevřít až do rychlosti 50 km/h, díky čemuž nemusíte v případě náhlého deště zastavovat.

Během týdne jsem jezdil hlavně bez střechy, a to i právě kvůli zmíněným systémům, které jízdu bez střechy dělají ještě příjemnější, než by člověk čekal. Příjemným překvapením byla velmi nízká úroveň vnitřního hluku i při jízdě s nataženou střechou. Spotřeba činila průměrně 9 l/100 km, ale dá se jezdit i trochu úsporněji. Líbí se mi, že C kabriolet je skutečně čtyřmístným vozem – zadní sedadla rozhodně nejsou nouzová, naopak jsou výrazně tvarovaná a v pohodě pojmou dva lidi běžné velikosti. Jisté omezení je logicky nutné čekat v oblasti zavazadlového prostoru, který nabízí 285 až 360 litrů prostoru. Ale nebojte se, tak hrozné to zase není, velkou krabici s nákupem jsem naložil bez problémů.

Pokud vás čtyřmístný kabriolet třídy C zaujal i vizuálně, určitě si domluvte testovací jízdu. Speciální houpavý styl cestování v mercedesech se totiž těžko popisuje a nejlepší je stejně vlastní zkušenost.

Plusy:

Jízdní vlastnosti, komfort, ticho v interiéru, střecha a související funkce, čtyřmístní interiér

Minusy:

Nudný projev motoru, vyšší spotřeba, dynamika verze C 200

Verdikt:

Mercedes C kabriolet je příjemný, komfortní a vypadá k světu. Velmi dobře se ovládá, má vyvážené jízdní vlastnosti a těžko na něm hledám něco, co by mi vyloženě vadilo (snad kromě toho, že působí možná trochu holčičím dojmem). Pod kapotou bych raději viděl charakternější šestiválec, ale i čtyřválec jako slušná pohonná jednotka stačí. Ceny jsou v rámci třídy normální, a pokud si dobře vyberete příplatky, bude vás těšit stylový, funkční kabriolet za relativně slušné peníze. Palec nahoru.

Vážení diskutující,
Echo24.cz chce umožnit svobodnou diskuzi, ale vyhrazuje si právo neukládat či mazat příspěvky urážlivé, vulgární, xenofobní, odkazy na jiné internetové stránky či takové příspěvky, které odporují obecné lidské slušnosti. Před vložením vašeho příspěvku prosím zkontrolujte, zda jste opravdu přihlášeni. V opačném případě se váš příspěvek ukáže jen na vašem monitoru, ale do diskuze se nezanese.