Belgická policie varuje: Nepoužívejte emotikony na Facebooku

NOVÁ TLAČÍTKA KVŮLI REKLAMĚ?

Belgická policie varuje: Nepoužívejte emotikony na FacebookuNOVÉ
Série nových tlačítek na sociální síti Facebook. Foto: Reprofoto: Facebook
1
Panorama
Echo24
Sdílet:

Nová facebooková tlačítka jako „Super“ nebo „To mě štve“ pobouřila některé uživatele sociální sítě, kteří za nimi viděli především snahu o narušení svého soukromí. Kritikům nyní daly za pravdu belgické úřady, které před sérií šesti emotikon varují. Vyzývají, aby je lidé nepoužívali a neprozrazovali informace o sobě, které Facebook použije k reklamním účelům. Informoval o tom list The Independent.

„Klikem myši dáte vědět, co vás činí šťastnými. … Pomůže to Facebooku najít perfektní místo pro zobrazení obsahu, který vzbudí zvědavost. Také určit nejlepší čas, kdy vám ho předvede,“ napsala nedávno podle listu belgická policie na svých internetových stránkách.

Čtěte také: Velká facebooková revoluce. Síť zavedla nové emotikony

Policie tím narážela na to, že z reakce uživatele Facebook dokáže odvodit, kdy má člověk špatnou a kdy dobrou náladu. „Když vám takový obsah ukáže ve chvíli dobré nálady, předpokládá, že jste v takové době vnímavější a je větší šance, že na něj budete reagovat,“ uvedl úřad v prohlášení.

Že nová facebooková tlačítka slouží především jako reklamní nástroj, kritizovali už v minulosti někteří uživatelé. Sociální síť se ale ohrazovala s tím, že emotikony mají hlavně umožnit komplexnější reagování na obsah. Lidé si totiž stěžovali, že příspěvek mohou pouze „olajkovat“, ale nelibost dát najevo stiskem jednoho tlačítka nemohou.

Kromě tlačítka „Like“ neboli česky „To se mi líbí“ vytvořila společnost ještě pět dalších. Od letošního února přibyly emotikony „Super“, „Haha“, „Paráda“, „To mě mrzí“ a „To mě štve“. Facebook na nich pracoval společně se sociology a psychology.

Není to poprvé, co se Belgie navezla do této sociální sítě. Ke konci loňského roku nařídil tamní soud Facebooku, aby přestal sledovat internetové stopy uživatelů, kteří nejsou registrovaní. Těm, kteří si zobrazili bez přihlášení tyto internetové stránky, vytvořila totiž společnost takzvaný stínový profil a shromažďovala o nich informace. Facebook spor vyřešil tím, že nepřihlášení uživatelé neuvidí ani veřejný obsah.

Čtěte také: Facebook nás odposlouchává, tvrdí americká profesorka

Hackeři se dostali na webové účty šéfa Facebooku Zuckerberga

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články