Démon v mobilu ovládá město. Podívejte se na hit roku

Panorama
Sdílet:

Událostí videoherního průmyslu je v těchto dnech akční titul Watch Dogs zasazený do Chicaga nepříliš vzdálené budoucnosti. Hráč coby hacker Aiden Pearce může pomocí telefonu ovládat veškerou technologii ve městě. Watch Dogs se stali nejrychleji prodávanou hrou známého vývojářského studia Ubisoft, které chce během roku celkově udat přes šest milionů kopií.

Předchozí nejrychleji prodávanou hrou Ubisoftu byla historická akční adventura Assassins Creed III, kterou si během pěti měsíců pořídlo 12,5 milionu lidí.

Nový způsob propagace

Hru Watch Dogs, prodávanou za 60 dolarů, podpořila velkorysá reklamní kampaň, která začala tradičně trailery a ukázkami na nejvýznamnějším herním veletrhu E3 v Los Angeles. Těsně před uvedením použilo marketingové oddělení čím dál populárnější guerilla marketing, na který vsadili i producenti filmových hororů Carrie nebo Zrození ďábla.

Jde o klasický princip skryté kamery a napálení nic netušících kolemjdoucích. Video funguje samo o sobě, nabírá počet zhlédnutí na YouTube a koluje po všech koutech internetu díky sociálním sítím. Jen na konci je připojený titulek, aby diváci nezapomněli přijít do kina, v případě Watch Dogs aby si koupili hru. 

U Carrie šlo o návštěvu kavárny, ve které rozčílený návštěvník začne manipulovat s předměty a posouvat stoly jen silou myšlenek. Zrození ďábla zase propagoval na dálku řízený kočárek, který se toulal ulicemi. Když se chodci naklonili k brečícímu dítěti, vybafla na ně loutka démonického nemluvněte, která dokázala i patřičně démonicky „blinkat“.

Stačí namířit telefon

Ústředním herním prvkem Watch Dogs je možnost nabourat se kamkoli mobilním telefonem, například do bankomatu nebo dopravní sítě města. Marketingová „ptákovina“ si tedy počíhala na lidi, kteří si přišli opravit mobilní telefon. Nastrčený technik zákazníkům prozradil, že jsou mu natolik sympatičtí, že jim telefon nejen spravil, ale přidal i malý „zlepšovák“.

Následuje série neuvěřitelných scének, kdy zákazníci jen pomocí namířeného telefonu zhasínají pouliční osvětlení, odemykají luxusní automobil, přepínají barvy na semaforech nebo hackují nejbližší bankomat, z něhož začnou pršet peníze. Scénka eskaluje ve chvíli, kdy kvůli hackerské aplikaci dojde k vážné – ale nahrané – dopravní nehodě a zásahu policistů. 

Od 16. května má video na YouTube téměř 13 milionů zhlédnutí, je přitom schopné originálně představit základní myšlenku hry a zároveň mediálně zasáhnout skupinu mimo hráčské jádro. Z květnového průzkumu výzkumné společnosti NPD Group vyplývá, že krví videoherního průmyslu ve Spojených státech je 34 milionů lidí, kteří hraním na PlayStationu, Xboxu nebo počítačích tráví průměrně 22 hodin týdně.

Konkurence Hollywoodu

Tradičnějším propagačním videem k Watch Dogs je desetiminutový návod cílený pro lidi, kteří nemají tolik zkušeností s hraním. Představuje zákonitosti herního světa, příběh, motivaci hlavního hrdiny nebo ovládání. Videohru prezentuje jako běžný způsob trávení volného času a zábavu, která je schopná překonat hollywoodské trháky.

Francouzská společnost uvedení hry dlouho posouvala, údajně aby se zapracovalo na kvalitě. Zároveň se díky tomu Watch Dogs příhodně vyhnuli komerčním obrům, jako byly nové díly ze sérií Grand Theft Auto nebo Call of Duty.

Sdílet:

Hlavní zprávy

We´re all living in Amerika

KOMENTÁŘ

Žijeme už jako v Americe. Ne tím, že u nás s jen malým časovým zpožděním mohou vyjít knihy autorů, jako je Abigail Shrierová. Ale tím, že i u nás mohou takzvaně ...

00:08