Vogue vsadil na vévodkyni Kate a 100letou modelku
100. výročí časopisu Vogue
Modní magazín Vogue při 100. výročí vsadil na krásu stáří. Společnost Harvey Nichols, která vytvořila novou reklamu módního magazínu, boří konvence mládím posedlého módního průmyslu. Novou módní ikonou časopisu se stala Bo Gilbertová, babička, která se narodila v roce 1916 a modelingem se nikdy dříve neživila, vždy se však ráda elegantně oblékala. Vzpomíná na na svou dětskou lásku k Audrey Hepburnové i na dobu, kdy ženy ještě nenosily kalhoty. Při této příležitosti pro britský Vogue pózovala i vévodkyně z Cambridge.
Kate Middleton lands her first Vogue cover for the centenary issue of British Vogue, June issue 2016. - I pic.twitter.com/WzlHnKYfxS
— IMONATION (@THEIMONATION) 1. května 2016
Bo Gilbertová ve videu líčí, jak krásnou zkušeností pro ni focení bylo. Móda ji vždy lákala, ale nebylo to proto, aby se zalíbila chlapcům, ráda se oblékala elegantně především sama pro sebe. Módní ikonou pro ni byla britská herečka Audrey Hepburnová. Vzpomíná na dobu svého mládí, kdy bylo běžné, že ženy nosily klobouky, je podle ní škoda, že tato móda jej již pryč. Naopak popisuje své vzrušení a překvapení z 50. let, kdy ženy začaly poprvé nosit kalhoty, nikdy předtím nic takového neviděla.
Módní dům Harvey Nichols angažování paní Gilberové komentuje tím, že mají za cíl vyzdvihnout stáří v módním průmyslu. „Je to pro nás důležitý moment a chtěli jsme udělat něco symbolického. Jsme hrdí na projekt, ve kterém můžeme ukázat, že styl může mít i starší generace,“ řekl zástupce společnosti.
Magazín Vogue letos slaví 100. výročí svého působení na trhu. Zvolil pro tuto příležitost neobvyklý způsob prezentace. Oproti mladým, hubeným a neusmívajícím se modelkám upřednostnil krásu stáří, která bude prezentována ve výročním červnovém čísle. Bo Gilbertová, která dnes žije v domově pro seniory, se oblékla do oblečení luxusních značek a na několik okamžiků měla možnost stát se světoznámou modelkou.