„Kdyby cokoliv, nahraj to!“ Řidiči Boltu budou moci nahrávat své zákazníky
ODPOSLOUCHÁVÁNÍ V BOLTU
S novým bezpečnostním prvkem přišla taxislužba Bolt, která pomocí své aplikace umožní svým řidičům, aby nahrávali zvukový záznam cestujících. Novou funkci bude možné aktivovat pouze během probíhající jízdy a záznam se uloží na zašifrovaný cloud po dobu 24 hodin. „Pokud do uplynutí této doby ani jedna strana nenahlásí žádný související incident zákaznické podpoře Boltu, bude nahrávka automaticky nevratně smazána,“ informuje společnost Bolt.
Gigant v oblasti taxi služeb Bolt umožní řidičům pořizovat zvukové záznamy skrze aplikaci, pokud se cestující nebo partnerský řidič během jízdy bude cítit nepříjemně. „Pokud však cestující či partnerský řidič vznese stížnost k předmětné jízdě, bude k této stížnosti přiložen i zvukový záznam. Ani jedna strana přitom k nahrávce nebude mít přístup, přehrát ji může pouze služba Bolt za účelem objasnění toho, co se ve voze stalo, a vyvození důsledků,“ uvádí tisková zpráva společnosti.
Testování nového bezpečnostního systému začíná v Ostravě, Plzni, Olomouci, Hradci Králové a na Kladně. Poté bude funkce spuštěna ve všech tuzemských městech, kde Bolt působí. Jedná se o jednu z mnoha bezpečnostních prvků, která aplikace nabízí. Mezi další patří např. ověřování identity partnerských řidičů pomocí umělé inteligence, sdílení trasy jízdy a sledování pomocí GPS, rozpoznání nápadně dlouhých zastavení vozidel, apod.
Řidičům i cestujícím je v aplikaci k dispozici také tlačítko Pomoc v nouzi, které umožní zavolat tísňovou linku. „Bezpečnost je naší nejvyšší prioritou, a funkce zvukového záznamu jízdy je nejnovějším přírůstkem do sady bezpečnostních nástrojů v rámci aplikace, které mohou používat řidiči i cestující. Tím, že zvukový záznam bude uložen na zašifrovaném cloudu s automatickým mazáním, mají uživatelé zaručené bezpečné a pouze dočasné uložení těchto záznamů,“ doplnila Country manažerka platformy Bolt Soňa Stloukalová.