I Toyota. Automobilový gigant se začíná odvracet od ideologie LGBTQ+
ÚSTUP OD PROGRESIVISTICKÝCH POLITIK
Toyota se zřejmě stala další firmou, která se začíná postupně odvracet od progresivistické firemní politiky. Podle informací agentury Bloomberg to vyplývá z memoranda, které ve čtvrtek firma rozeslala svým 50 000 americkým zaměstnancům a 1 500 prodejcům. Přestane prý také sponzorovat akce komunity LGBTQ+. Japonská automobilka tak následuje svého konkurenta Forda a několik dalších velkých firem, které mění pohled na progresivistické a LGBT praktiky v rámci firemní politiky.
V memorandu pro své americké zaměstnance a prodejce firma měla sdělit, že se vzdá některých částí firemní politiky v rámci takzvaného DEI a že ukončí svou účast v Indexu rovnosti firem (Corporate Equality Index) neziskové organizace Human Rights Campaign (HRC). Prý také zastaví sponzorování akcí komunity LGBTQ+ s odvoláním na „vysoce zpolitizovanou diskusi“ o firemních závazcích v oblasti rozmanitosti, rovnosti a inkluze.
Mezi často kritizované části snah a politik v duchu DEI patří například kvóty na zaměstnance, které se řídí právě dle výše zmíněných kritérií a nejčastěji se uplatňují v korporátních firmách. Známé jsou také tzv. „diversity trainings“, tedy druhy firemního školení, která mají za cíl naučit zaměstnance mít mezi sebou pozitivní vztahy a eliminovat mezi nimi údajné předsudky a diskriminaci.
Společnost dále svým zaměstnancům uvedla, že sice bude nadále „podporovat inkluzivní prostředí, kde může vzkvétat rozmanitost myšlení“, ale bude se zaměřovat především na aktivity, které podporují kvalitu podnikání.
Zpráva přišla týden potom, co americký konzervativní aktivista Robby Starbuck stejně jako v případě Fordu i jiných firem začal vyzývat na sociálních sítích k bojkotu firmy kvůli její progresivistické politice. Mluvčí Toyoty nicméně ve čtvrtek uvedl, že „Starbuckův veřejný útok vyvolal několik stovek dotazů od zaměstnanců, otázky od ‚malé skupiny‘ prodejců a asi 30 zákaznických hovorů na její call centrum“. Dopad Starbuckovy akce označil přímo za „zanedbatelný“. Sám Starbuck ve svém čtvrtečním příspěvku na síti X ocenil, že „vedení společnosti přijalo toto sjednocující opatření“. Podle něj „to není snadné, ale přijetím firemní neutrality připravují svůj podnik na budoucí úspěch“.
— Robby Starbuck (@robbystarbuck) September 26, 2024
- It’s time to expose Toyota.@Toyota has been one of the most trusted brands in America but they’ve gone totally woke.
Here’s some of what we found:
Toyota sponsored a drag queen program at a summer camp for kids identifying as LGBTQ+.
• Toyota opposes laws that ban sex… pic.twitter.com/bmcWPftjT4
— Robby Starbuck (@robbystarbuck) October 3, 2024
- Huge news: Last week we exposed @Toyota + @Lexus for going woke and now just one week later they’re announcing BIG changes!
Some highlights:
No more involvement in pride parades, pride events or LGBTQ children’s summer camps.
• They will not participate in the @HRC’s woke… pic.twitter.com/eUp3aBT4wV
S Toyotou dosud spolupracující organizace HRC, která je jedním z největších propagátorů progresivních firemních politik v USA, se k samotnému memorandu sice nevyjádřila, ale ústy svého viceprezidenta Erica Bloema v reakci přímo na Starbuckův příspěvek o Toyotě již před týdnem uvedla, „že krátkozraké rozhodnutí opustit iniciativy DEI bude mít trvalý negativní dopad na úspěch podniků v budoucnosti, kdy se více lidí než kdy jindy identifikuje jako LGBTQ+.“
Toyota je tento rok již několikátou firmou, která se odvrací od progresivistické a LGBT politiky. Před ní tak učinil například Ford, Harley Davidson, John Deere či Jack Daniel‘s.
ČTĚTE TAKÉ: Už i Ford otáčí kola a končí s woke ideologií. „Vyhráváme a vneseme zdravý rozum zpět do amerických korporací“
Jack Daniel’s se zříká inkluze a woke politiky. Hlásí návrat ke „zdravému rozumu“
Jde to. Harlejáři zatlačili na Harley-Davidson. Ten se kaje a ustoupil od své „woke“ firemní politiky