Děti a smysl pro svobodu. Proč je chceme vychovávat od tří do pětatřiceti?
Děti stále dříve nastupují do institucí, tráví v nich neúměrně velkou část dne a stále později je opouštějí. Od raného věku pomalu do třicítky tráví čas ve vzdělávacích institucích. Přitom máme důvody si myslet, že západní školství zaostává. Je dobré, aby trávily tolik času ve škole?
Na základě současných výzkumů ukazuje autorka podcastu Tereza Matějčková, že se navíc rozpadl příslib, který platil po většinu druhé poloviny dvacátého století. Budeš-li se učit, nemusíš se budoucnosti bát. Ani v zemích se silnou ekonomikou se počet pracovních míst vyžadujících vysokou kvalifikaci nezvyšuje stejným tempem jako počet absolventů vysokých škol. Proč tedy klademe tak zásadní důraz na vzdělání? A jak děti naučit svobodě, když je často od tří let zavíráme do škol?
Celá audio a video verze zde.