Český sen podruhé: Škoda Kodiaq

AUTO

Český sen podruhé: Škoda Kodiaq
Přišel čas důkladně vyzkoušet zbrusu novou, druhou generaci oblíbeného SUV domácího výrobce. Jak Kodiaq obstál při testu o délce zhruba 2000 km? Foto: Ondřej Kroutil
11
Ekonomika
Sdílet:

Přišel čas důkladně vyzkoušet zbrusu novou, druhou generaci oblíbeného SUV domácího výrobce. Jak Kodiaq obstál při testu o délce zhruba 2000 km?

Hned prozradíme, že velmi dobře. Auto je přirozenou evolucí první generace, nikoli závratnou revolucí. Ze svého předchůdce si bere to dobré a dál to rozvíjí. Tento přístup dává smysl, protože už první Kodiaq jakožto sázka Škody Auto na velké, až sedmimístné SUV se rozhodně vyplatila. Je to vidět i v běžném provozu, ale řeč čísel je ještě zřetelnější – od roku 2016 až do ukončení výroby v letošním roce našel Kodiaq celkem 866 100 zákazníků. V Evropě nejvíc v Německu, ve Velké Británii a samozřejmě u nás.

Škoda zvolila správnou taktiku i z hlediska designu. I když je ostřejší a ukazuje stylistický vývoj designového jazyka značky, stále je na první pohled jasné, že se díváme na Kodiaq. V rámci mezigenerační změny nedošlo k rozšíření vozu do stran, ale k jeho prodloužení o šest centimetrů (při zachování délky rozvoru kol). Uznání zaslouží fakt, že na první pohled není vůz disproporční, jeho délka (4758 mm) je patrná jen při pohledu z boku.

Jaká je nabídka motorů? Jelikož Škoda Auto už má aktuálně dva elektrické modely (Enyaq plus Enyaq Coupé a Elroq), Kodiaq zůstává tradičnější. I když je v nabídce plug-in hybridní verze iV (1.5 TSI, 204 k, přední pohon), většina prodejů se uskuteční v oblasti konvenčních, spalovacích motorů. Ty jsou aktuálně na vrcholu vývoje, čisté a efektivní. U Kodiaqu najdeme celkem tři. Základem je 1.5 TSI s výkonem 150 k, který pohání pouze přední kola. Následuje 2.0 TSI s výkonem 204 k a pohonem 4 x 4 a dvě verze turbodieselu 2.0 TDI. Slabší má 150 koní (pohon předních kol), silnější 193 koní (pohon 4 x 4). Právě poslední zmíněná motorizace prošla oním náročným testem.

Interiér je velmi prostorný a hezky poskládaný. Kokpit ovládly displeje, jeden je místo přístrojového štítu, druhý trčí z palubní desky. Grafika je krásná a množství funkcí obrovské. Hlavní jsou ale jiné věci – vrátily se otočné analogové ovladače, navíc jsou nyní multifunkční! Dobrá zpráva, Škoda Auto vyslyšela většinu a umožňuje nám běžné věci, třeba teplotu, nastavit pohodlně a bezpečně. Dalším fajn krokem je možnost vypnout otravné asistenční systémy jednoduše a rychle na volantu, to také oceňujeme.

Auto je velmi prostorné, a to ve všech třech řadách sedadel (vůz je až sedmimístný). Místa je všude dost, líbí se nám i řešení odkládacích prostor, nabíjecích bodů apod. V pětimístném uspořádání nabídne skvěle přístupný zavazadelník vybavený chytrými úchyty, má až 910 litrů prostoru. Nejsilnější TDI 4 x 4 utáhne přívěs o hmotnosti až 2300 kg.

Motor je jedním slovem kultivovaný. Jeho 400 Nm točivého momentu dostupných v nízkém pásmu otáček zajistí, že vůz o hmotnosti přes 1,8 tuny zrychlí na stovku za slušných 7,8 s a rozjede se až na 220 km/h. V Kodiaqu už nelze mít manuální převodovku, ale DSG dodávané pro většinu verzí je úplně v pohodě, dokonce i odezva při rozjezdu je celkem příjemná. Pohonu není co vytknout, navíc při normální jízdě dokáže potěšit spotřebou 6,5 litru na 100 km.

Velký posun nastal v oblasti podvozku a jistoty v řízení. Komfort je samozřejmě ovlivněn i použitými koly, testovaný vůz na efektních dvacítkách bychom nechtěli. Raději vzít například osmnáctky a mít skutečně pohodlné auto, které plavně překonává nástrahy silnic. Ani není nutné mít adaptivní podvozek, vystačili bychom si s normální sestavou. Kodiaq se řídí samozřejmě, čitelně, nenáročně, umí být skutečně pohodlný jak uvnitř (zejména s ergonomickými sedadly), tak z hlediska jízdního zážitku.

Základní verze Kodiaqu ve výbavě Selection vyjde na 980 000 Kč, slušně vybavený střed s motorem 2.0 TSI 4x4 Exclusive Selection stojí 1 355 000 Kč a vrcholná verze 2.0 TDI 4x4 je za 1 415 000 Kč. Je milé, že Škoda celkem zjednodušila ceníky a příplatků už není tolik. Stačí vybrat pár praktických věcí řekněme za 100 000 Kč a hezký Kodiaq může být váš.

Plusy:

Komfortní podvozek, prostorný interiér, ovladače topení.

Minusy:

Tvrdší sedadla, hluk od 20palcových kol.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Mír na Ukrajině je ještě daleko

KOMENTÁŘ

Když Donald Trump během volební kampaně prohlašoval, že do 24 hodin po svém zvolení zajistí příměří na Ukrajině, jen málokdo to bral doslova. Pro mnohé to však ...

00:01
Mnichovská dohoda jako symbol prohnilého kompromisu. Mír nelze uzavřít za jakoukoli cenu

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články