„Porno je taky sport.“ Příběh pornoherečky a sportovkyně Absolonové ožije ve filmu Její tělo
UDÁLOSTI ZE SVĚTA FILMU
Život jako dělaný pro stříbrné plátno: film režisérky a dokumentaristky Natálie Císařovské Její tělo vypráví životní příběh úspěšné sportovkyně, olympijské plavkyně a pornoherečky Andrey Absolonové. První ukázka z filmu představuje mladou ambiciózní skokanku do vody, kterou vážný úraz sesadí z vrcholu hvězdné sportovní kariéry, aby našla pro své tělo využití v oblasti porno průmyslu a opět absolutně zazářila. „Andrein příběh by měl vést k zamyšlení, jak se svým tělem nakládáme, jak mu nasloucháme, zda ho skutečně vlastníme, nebo jej vnímáme jen jako objekt či nástroj," prohlásila režisérka filmu.
Předlohou byl pro režisérku a spoluscenáristku filmu Natálii Císařovskou skutečný životní příběh Andrey Absolonové, jedné z nejúspěšnějších českých pornohereček 90. let. Scénář napsala Císařovská společně se scenáristkou Anetou Honzkovou a hlavní roli ztvárnila Natália Germáni.
Pro hlavní hrdinku je v příběhu důležitá její rodina. Rodiče Andrey ztvárnili Zuzana Mauréry a Martin Finger, mladší sestru Lucii, také skokanku, Denisa Barešová. Trenérkou skoků do vody se stala Zuzana Stivínová. Ve světě porno průmyslu pak potkáváme Cyrila Dobrého, Karolínu Krézlovou, Terezu Švejdovou nebo Andreje Poláka.
"Film podle skutečného a neuvěřitelného životního příběhu Andrey Absolonové. Úspěšná sportovkyně, reprezentantka a členka olympijského družstva se po zranění obratle a vynuceném konci sportovní kariéry stala úspěšnou a známou pornoherečkou," uvádí o filmu distributor snímku Bontonfilm.
„Ve filmu dáváme na jednu úroveň dvě na první pohled zcela rozličná prostředí – vrcholový sport a svět porna – a necháváme otevřenou otázku, zda si nejsou podobnější víc, než by se mohlo zdát. Ve filmu ukazujeme příběh ženy a jejího těla. Vliv jejích rozhodnutí na ni samotnou i na vztahy s jejími blízkými," říká režisérka, která filmem Její tělo debutuje na poli celovečerního hraného filmu.
I když představuje svět vrcholového sportu a profesionálního porna velmi otevřeně, nešlo režisérce o senzacechtivé či bulvární zpracování. "Andrea není pasivní oběť, ale aktivní hrdinka, která se svým tělem manipuluje vědomě. Je ambiciózní, chce být v centru pozornosti, chce být hvězdou a udělá pro to cokoliv," doplňuje Císařovská, která natočila televizní dokument Kolem Mileny Jesenské nebo několik epizod dokumentárního seriálu Queer.
Představitelka slavné sportovkyně a pornoherečky Natália Germáni před natáčením absolvovala speciální a velmi náročnou tréninkovou přípravu. „Andrea Absolonová skákala z desetimetrové věže. Na to jsem měla kaskadérku, ale točila jsem například scénu, při které stojím zezadu na špičkách na samém okraji téhle věže, a to samo o sobě byl pro mě dost velký adrenalin. Sama jsem pak skákala ze tří metrů, aby záběr po vynoření z hloubky působil autenticky,“ svěřila se herečka letos nominovaná na Českého lva za hlavní roli ve filmu Světlonoc.
Podle Germáni se postava plavkyně během příběhu radikálně mění a mohli by se o ní natočit tři různé filmy. "To je pro herce obrovská výzva a krásná práce. Málokdy se člověk dostane k takové roli, kde je opravdu co hrát,“ dodala herečka s tím, že nebylo lehké vyrovnat se s částí příběhu, kde se z vrcholové sportovkyně stane velmi obsazovaná pornoherečka. „Riskovat i extrémní hereckou polohu je součást naší práce. Je třeba to přijmout, počítat i s tím, že média za tím možná budou hledat senzaci. Ale příběh Andrey Absolonové je celý neuvěřitelný a to, že se věnovala natáčení pornofilmů, k němu patří,“ vysvětlila Germáni, která se musela popasovat i s poměrně dost explicitními scénami, jež předepisoval scénář.