Barbie trhala rekordy. Oppenheimer překonal očekávání

BARBENHEIMER TÁHNE

Barbie trhala rekordy. Oppenheimer překonal očekávání
Filmům Barbie a Oppenheimer se v kinech daří. Foto: Warner Bros/Universal Studios
1
Panorama
Sdílet:

Film Oppenheimer o tvůrci atomové bomby o víkendu v amerických a kanadských kinech utržil 80,5 milionu dolarů (asi 1,738 miliardy Kč), čímž podle společnosti Universal Pictures překonal očekávání svých tvůrců. Ovšem nový film Barbie o ikonické panence v severoamerických kinech odhadem dosáhl 155 milionů dolarů (3,346 miliardy Kč), čímž vytvořil rekord jako nejúspěšnější premiéra letošního roku, uvedla v neděli agentura Reuters s odvoláním na společnost Warner Bros.

„Barbenheimer“, jak se přezdívá klání obou filmových novinek, poháněnému sociálními médii, nejenže funguje, ale plní pokladny kin. Ta o víkendu přivítala rekordní počet diváků, který předčil očekávání a uprostřed hollywoodských stávek dal podnikání na stříbrném plátně záblesk naděje, poznamenala agentura AP. Severoamerická kina zatím prožívala neuspokojivé léto, dodal Reuters.

Barbie v hlavní roli s Margot Robbieovou je pohledem režisérky Grety Gerwigové na ikonickou panenku, která debutovala před 60 lety. Ve filmu Oppenheimer režiséra Christophera Nolana hraje Cillian Murphy amerického vědce Roberta Oppenheimera, který vyvinul atomovou bombu. Film vyvolal nadšené recenze a očekává se, že bude nominován na nadcházející klání o Oscary.

Je to poprvé, kdy jeden film zahájil své promítání tržbou více než 100 milionů dolarů a současně o stejném víkendu utržil další snímek více než 80 milionů dolarů, poznamenala AP a dodala, že až se vše definitivně sečte, pravděpodobně půjde o čtvrtý nejziskovější víkend všech dob v pokladnách kin s více než 300 miliony dolarů v celém odvětví.

Fenomén Barbenheimer mohl začít jako dobromyslná soutěž mezi dvěma estetickými protiklady, ale oba filmy z toho nakonec těžily. Jedinou skutečnou obětí se stal snímek Mission: Impossible s podtitulem Odplata – První část, kterému navzdory dobrým recenzím a počátečním slušným tržbám o tomto víkendu poklesly tržby o 64 procent, a tak přihodil 19,5 milionu dolarů a celková částka dosáhla 118,8 milionu dolarů.

Ačkoliv část diváků Barbenheimer se překrývá, celkově jde o dvě odlišná publika. Historickou premiéru Barbie držely ve svých rukou ženy, které podle společnosti PostTrak tvořily 65 procent publika. Dvě pětiny těch, kdo zakoupili vstupenky, byly mladší 25 let.

Filmy Barbie i Oppenheimer zabodovaly dobře u kritiků, respektive u diváků. Sociální sítě byly celý víkend zaplaveny reakcemi – dobrými, špatnými, problematickými a něco mezi tím, což je typ debaty, kterou si žádný marketingový rozpočet nekoupí, dodala AP.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články