Ministerstvo obrany koupí opravárenská vozidla za 10 miliard korun

ARMÁDNÍ AKVIZICE

Ministerstvo obrany koupí opravárenská vozidla za 10 miliard korun
Ministerstvo obrany uzavřelo minulý týden rámcovou dohodu na nákup opravárenských vozidel se státním podnikem Vojenský technický ústav. Foto: Armáda ČR
1
Domov
Echo24
Sdílet:

Ministerstvo obrany (MO) uzavřelo minulý týden rámcovou dohodu na nákup opravárenských vozidel se státním podnikem Vojenský technický ústav (VTÚ). Úřad o tom v úterý informoval v tiskové zprávě. Finanční limit dohody na nákup mobilní dílenské techniky pro českou armádu je stanoven na deset miliard korun s DPH, tento strop ale nemusí být vyčerpán.

Dohoda umožňuje pořízení logistických prostředků založených na podvozcích vozidel Tatra. Technika by měla podle úřadu mezi lety 2025 až 2031 nahradit výbavu armády, která je z velké části za svou technickou životností a jejíž užívání v minulosti kritizoval Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ).

Podcast: „Babišovi Patrioti nejsou služebníci Ruska. Ukrajina v NATO nikdy nebude“

Rámcová smlouva povede podle vrchního ředitele sekce vyzbrojování a akvizic MO Lubora Koudelky k nahrazení desítky let starých logistických vozidel, jejichž provoz je neadekvátně nákladný. "Pro efektivní používání moderních bojových prostředků je zároveň nutné jejich logistické zabezpečení. Bez něj by nebylo možné tuto techniku adekvátně používat," uvedl Koudelka.

Mobilní opravárenská vozidla dodá armádě VTÚ, který již v minulosti pro ministerstvo výrobu dílenské techniky zajišťoval. Na zakázce se bude podílet také společnost Tatra a další čeští dodavatelé. Podle ministerstva je zapojení českých firem významným krokem k zajištění bezpečnosti dodávek realizovaných cestou českého obranného průmyslu.

Nová technika má nahradit silně zastaralé vybavení, jehož užívání armádou v minulosti kritizoval NKÚ. Upozorňoval na vysoké stáří techniky a na neudržitelnost jejího provozu kvůli vysokým cenám za opravy.

"Armáda například stále disponuje dílenskými prostředky na bázi vozidel Praga V3S, která se začala vyrábět v 50. letech minulého století. Část vozidel je tak výrazně za hranicí technické životnosti. Navíc nedosahují balistické ochrany posádky, kterou vyžaduje moderní válčiště a kterou disponují nové stroje," sdělilo ministerstvo.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články