Slavnému lepší jídlo, ostatním „nízká kvalita“. KFC v Česku si uřízlo ostudu s influencerem

POVYK NA SÍTÍCH

Slavnému lepší jídlo, ostatním „nízká kvalita“. KFC v Česku si uřízlo ostudu s influencerem
KFC má ostudu, ilustrační snímek. Foto: Shutterstock
2
Domov
Sdílet:

Pozdvižení na sociálních sítích vyvolala poměrně neobvyklá praktika fastfoodového řetězce KFC. Firma známá svými smaženými kuřaty se totiž v jedné ze svých českých restaurací rozhodla „připravit“ na známého influencera Grigoryho Makariana, vystupujícího pod pseudonymem JdemeŽrát, a jeho objednávku oproti těm ostatním vylepšit. Usvědčil ji návod nalezený v provozovně. Mezi veřejností to vzbudilo značnou nelibost, podle lidí totiž KFC neférově upřednostňuje známou osobu na úkor běžných zákazníků. Na problémy řetězce upozornil online deník Hrot24.

Jeden z návštěvníků KFC zachytil na svůj mobilní telefon fotografii firemního manuálu, který byl vystaven v prostorách kuchyně určené pro přípravu jídel na rozvoz. Tento manuál obsahoval pokyny, jak zacházet s objednávkami influencera, a zajišťoval mu privilegovaný přístup ke kvalitnějšímu jídlu a rychlejšímu rozvozu. Mohlo by se tak zdát, že Makarian, který má na Instagramu 135 tisíc sledujících a na YouTube 288 tisíc fanoušků, získává zvláštní zacházení díky své popularitě a vlivu na sociálních médiích.

Manuál nalezený v restauraci KFC.
Manuál nalezený v restauraci KFC. Foto: Snímek z KFC

Podle návodu má personál KFC influencera identifikovat podle toho, že objednává na jméno „Gregory“ nebo „Katka“ a využívá službu KFC Rozvoz. Makarian často objednává nové promo produkty, přičemž si vždy objedná minimálně jeden kus od každého nového sendviče, píše se v návodu.

V takovém případě má být okamžitě informován nejvýše postavený zaměstnanec provozovny, který se o ni osobně postará. Objednávka prý musí být nejen kompletní, ale také rychle doručena a balení sendvičů musí být esteticky na úrovni. Influencerovi nesmí chybět dostatek ubrousků a jídlo musí být vizuálně přitažlivé a kvalitně zabalené.

Když se fotografie tohoto manuálu začala šířit po sociálních sítích, veřejnost žádala od KFC vysvětlení. Původně se spekulovalo, že by mohlo jít o podvrh, ale odborníci na komunikaci z KFC nakonec pravost dokumentu potvrdili. Uvedli také, že s influencerem mají dlouhodobou placenou spolupráci a že tento manuál byl vytvořen zejména kvůli brigádníkům, kteří během letních prázdnin vypomáhají na pobočkách.

„Všichni zákazníci jsou pro nás důležití a každý zákazník dostane stejný produkt bez ohledu na to, zda má s námi spolupráci. Kolegové na pobočce vylepili informaci o JdemeŽrát, protože chtěli předejít možným chybám brigádníků, kterých máme v létě hodně. S JdemeŽrát máme dlouhodobou placenou spolupráci, situaci jsme s ním hned řešili a vše jsme si vyjasnili,“ uvedlo KFC na Facebooku.

Přestože KFC tvrdí, že ke všem zákazníkům přistupuje stejně, řada zákazníků sdílela na sociálních sítích fotografie svých objednávek, které byly často nekvalitní. Stěžovali si na malé porce a nízkou kvalitu jídel, které často neodpovídaly ceně. Někteří zase psali, že jim při dovozu často chyběly položky.

Navzdory kritice KFC uvedlo, že zákazníci, kteří nejsou spokojeni s kvalitou jídla, by si měli stěžovat přímo na místě u manažera restaurace, který může zajistit nápravu. To ale nijak zvlášť neuspokojilo další zákazníky, kteří považují výsady pro influencera za nespravedlivé a nelibě nesou, že zatímco se některým dostává výjimečné péče, jejich vlastní objednávky často zaostávají v kvalitě i velikosti. Svoje vlastní jídlo označovali například za „zmasakrovanou srajdu“.

Například Vítězslav Mach napsal, že při objednávkách přes Foodoru mu několikrát něco chybělo. Další uživatel, Lubomír Jirků, ironicky radil ostatním, aby si objednávali na jméno Gregory, aby dostali kompletní objednávku. „Jojo, všichni zákazníci jsou si rovni, někteří jsou si halt rovnější. Brigádníci se musí upozorňovat, že na ty rovnější musí být štědřejší, než na ty rovný,“ glosoval další z komentujících na Facebooku.

Sám Makarian se k celé situaci vyjádřil s nadsázkou a prohlásil, že ho těší, jak si lidé reálně objednávají na jeho jméno. Současně ale ohlásil rozvázání spolupráce s KFC, aby předešel případné kritice.

„Aktuální kauza s papírkem ve výdejním okně KFC mohla vzbudit u některých diváků určité pochybnosti o naší nestrannosti. A i přesto, že dle informací, které máme, tak s tím vedení KFC nemělo nic společného a jednalo se skutečně jen o iniciativu někoho z pobočky a stejně jsme vždy objednávali anonymně na cizí jméno (takže ten papír by stejně velký vliv na recenze neměl), tak jsme se po vzájemné dohodě rozhodli, že bude úplně nejlepší veškerou spolupráci v současné době ukončit, abychom předešli jakýmkoliv pochybnostem ohledně naší upřímnosti a férovosti k divákům,“ napsali autoři kanálu JdemeŽrát.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články