Německé KFC lákalo na oslavu Křišťálové noci s „křupavým kuřetem“. Teď se kaje
NEPOVEDENÁ REKLAMA
Německá část společnosti KFC si uřízla velkou ostudu. Výročí Křišťálové noci využila k nečekané reklamní akci. Uživatele své aplikace lákala na "sýr a křupavé kuře". Informuje Deutsche Welle či Fox News.
„Připomínáme si Křišťálovou noc – připomeňte si ji jemným sýrem a křupavým kuřetem. Nyní na KFCheese!“ objevilo se uživatelům mobilní aplikace KFC na telefonech formou push up notifikace. O hodinu později vydala společnost zprávu s omluvou, že se jednalo o interní chybu, která je nyní prošetřována.
In a successful attempt to outdo Brewdog in the “Worst Marketing Blunder of the month” stakes, KFC Germany reportedly sent out a push notification offering customers special chicken deals for Kristallnacht, before sending out another message apologising. Absolutely hideous. pic.twitter.com/mRgvA0euEY
— Daniel Sugarman (@Daniel_Sugarman) November 9, 2022
„Jednalo se o omylem vydanou automatickou notifikaci, která obsahovala zjevně neplánovanou, necitlivou a neakceptovatelnou zprávu, za kterou se upřímně omlouváme,“ uvedla firma pro Fox News.
Společnost uvedla, že používá poloautomatický systém provázaný s kalendářem a významnými národními dny. „V tomto případě došlo k nedodržení vnitřních předpisů, které vedlo k vydání neschválené notifikace. Pozastavili jsme vydávání zpráv přes aplikaci, dokud nezjistíme proč se tak stalo, aby se nic takového už neopakovalo,“ uvedlo vedení společnosti.
Křišťálová noc byl protižidovský pogrom, který proběhl v noci z 9. na 10. listopadu 1938 v nacistickém Německu, Rakousku a nově připojených Sudetech. Během rabování a ničení židovských obchodů, domovů a synagog zemřelo přibližně 100 lidí a 30 000 židovských obyvatel nacistického Německa bylo zatčeno a internováno v koncentračních táborech.