10 BMW M2 Competition

BMW M2 Competition: Nejlepší BMW současnosti?

autotest

Témata: ,

Všichni víme, že BMW má dnes velmi širokou nabídku. Prodává všechno možné od SUV po manažerské sedany s masážními sedadly. Ale existuje vůz, který totálně vyčnívá z řady – poslední svého druhu.

BMW M2, tedy kupé nižší střední třídy, se prodává od dubna roku 2016 a stojí na základě původního BMW řady 1 Coupé z let 2010 až 2012. Vůz s přeplňovaným řadovým šestiválcem o výkonu 370 k a podvozkem z větších řad M3/M4 se stal s 12 000 prodanými kusy natolik úspěšným, že automobilka připravila jeho evoluci.

Jmenuje se M2 Competition a je to přesně to BMW, které chcete mít doma. Původní motor, který by nesplnil aktuální emise, byl nahrazen třílitrem S55 se dvěma turbodmychadly a přímým vstřikováním paliva z modelů M3/M4. Výsledkem jsou hodnoty 410 k a 550 Nm točivého momentu při hmotnosti 1550 kg. Tím výčet úprav zdaleka nekončí – kromě změn souvisejících s chlazením motoru má M2 Competition výrazně přepracovaný podvozek, nově kalibrované řízení a upravený elektronicky řízený samosvorný diferenciál na zadní nápravě. Tohle už není M2, tohle je M2 Competition – úplně jiné auto.

Interiér je v mnoha ohledech tradiční. Palubní deska, volant, řadicí páka na vysokém středovém tunelu, sedadla s výrazným bočním vedením, geniální systém iDrive – to všechno už známe a nemělo by nás to překvapit. Nenápadných tlačítek M1 a M2 na volantu si ani nevšimnete, protože zůstanete zírat na řadicí páku. Ano, tohle BMW můžete mít i s manuální šestistupňovou převodovkou!

Brzy poté, co vyrazíte na první cestu, si uvědomíte, jak vám malé kupé o délce necelých 4,6 metru sedí. Jako ten pocit, když si v obchodě napoprvé obléknete košili správné velikosti, tvaru, látky – víte, že už nemusíte vybírat dál. M2 Competition vás zná a netrvá dlouho, než se začne předvádět. Nejprve si vás podmaní zvukem řadového motoru, který prochází až do vašeho mozku a vyplavuje endorfin. Přitom vám s pomocí řadicí páky s dlouhými drahami dává iluzi toho, že vy jste ten nejdůležitější člověk na světě a jen na vás záleží, kolik společných zážitků si vytvoříte. O dynamice netřeba pochybovat – M2 jede nádherně, o čemž napovídají i suchá čísla: zrychlení na stovku za 4,4 s, maximální rychlost (s paketem Driver’s package) 280 km/h. Jenže ve skutečnosti je to úplně jiné. Velký motor v malém autě pracuje naprosto živelně. Jako by nebyl přeplňovaný dvěma odlehčenými turby, nezná prodlevu, táhne suverénně až do vysokých otáček, přičemž vaši vášeň utne až v 7600/min. Úchvatné…

BMW M2 Competition není autem pro ty, kteří stěží uřídí SUV o výkonu 200 k a mají pocit, že to fakt jede. Je to vůz pro zkušené řidiče, kteří chtějí posouvat hranice svých dovedností. Takoví potom snadno poznají, že tento vůz dělá přesně to, na co si pomyslíte. Jízda smykem je stejně přirozená jako rychlý průlet šikany. Přesné řízení (asi nejlepší ze současné nabídky BMW) neustále informuje, kovaný podvozek úspěšně zpracovává nerovnosti a motor touží po otáčkách. Vy i stroj se velmi rychle spojíte v jednu bytost, toužící po dalších společných zážitcích…

Když to shrneme, M2 Competition je skutečným kusem inženýrského umu dotaženým k dokonalosti. Pravověrným BMW pro ty, kteří se nespokojí s polovičatým řešením. Pro ty ostatní jen dodáme, že je to zároveň hrozně nepraktické kupé (ačkoli dozadu dětskou sedačku dáte) s malým kufrem, které navíc hrozně „žere“ (od 12 l při klidné jízdě po více než 20 l / 100 km, když se bavíte) a je zbytečně hrubé. A samozřejmě také drahé (protože kvalitní a skvělé věci prostě levné nemohou být).

Co se týče zdravého pohledu na automobilový průmysl, díky bohu, že něco takového jako BMW M2 Competition se ještě vyrábí. Člověk, který má auta rád, je zas o něco lépe naladěn. A přemýšlí, kde sehnat 1 712 100 Kč (nebo lépe dva miliony), aby si mohl koupit poslední pořádné malé BMW.


Plusy:
Motor, jízdní vlastnosti, sladění.

Minusy:
Nestojí nám v garáži.


Vážení čtenáři,
internetový deník Echo24 se rozhodl změnit podobu čtenářských diskuzí pod texty, které na našich stránkách publikujeme. Diskuzí se nově mohou účastnit pouze ti čtenáři, kteří jsou přihlášení a kteří mají zaplacený nějaký typ předplatného. To si můžete pořídit již od 149 korun měsíčně zde.

K tomuto kroku jsme se rozhodli kvůli neúměrně velkému počtu diskutujících, kteří nerespektovali pravidla slušné diskuze, napadali ostatní diskutéry a podobně. Navíc používali i různé anonymizéry, které jim umožňovaly se do diskuze vrátit i poté, co jim redakce jejich účet zablokovala.

Kvůli malému počtu členů redakce nebylo v našich silách neustále procházet všechny diskuze a mazat urážlivé či jinak nevhodné příspěvky. Slušní diskutující jsou nadále na našich stránkách vítáni.