Audi A6 Avant Competition: Stále ve skvělé kondici

Audi A6 Avant Competition

Audi A6 Avant Competition: Stále ve skvělé kondiciNOVÉ 12
Panorama
Sdílet:

Ačkoliv životní cyklus současné generace Audi A6 se pomalu chýlí ke svému konci, v nabídce je stále velké množství verzí. Můžete si pořídit sedan, kombi či zvýšený a oplastovaný allroad quattro. Základem jsou vozy s pohonem předních kol, ale většina verzí nabízí quattro. Nabídka motorů kolísá od základních čtyřválců 2.0 TDI (150 k) a 1.8 TFSI (190 k) přes silnější modely řady S využívajícího motor 4.0 TFSI (450 k) či nejsportovnější verze RS se stejným motorem, ovšem naladěným na výkon až 605 koní.

Audi A6 Avant (tedy kombi) vypadá majestátně už v sériové výbavě. Pokud je ale vyzdobeno velkým množstvím efektních doplňků a pyšní se přízviskem competition, je zcela nepřehlédnutelné. Co velké bílé kombi nabízí? Sílu, dynamiku, komfort i luxus.

Pokročilý vůz

Testovaný vůz v bílé barvě poháněl nejsilnější naftový motor, který můžete pod kapotou mít. Pod označením 3.0 Bi-TDI se skrývá třílitrový turbodiesel přeplňovaný dvěma turbodmychadly, který dosahuje celkového výkonu 240 kW, tedy masivních 326 koní. Ohromný točivý moment 650 Nm, který kultivovaný agregát s hutným zvukem vytváří už při 1400/min, je přenášen na všechna kola systému quattro pomocí osmistupňové převodovky tiptronic. Už tento obecný výčet naznačuje, že z hlediska techniky se jedná o pokročilý vůz. Samotnému motoru není co vytknout. Skvěle se probírá z nízkých otáček a poté už jen zajišťuje, že velké kombi drtivě akceleruje vpřed. Jeho projev je celkem libozvučný a dotvořený příjemnou zvukovou kulisou aktivních výfuků. Quattro se stará o nekonečnou trakci, zatímco převodovka tiptronic řadí dle vaší nálady – umí být klidná a tichá, nebo nechá ovládání rychlostí na vás.

Audi A6 není lehký vůz, v testované specifikaci váží přes dvě tuny, ale v praxi to není špatně. Vezmeme si například spotřebu paliva: výrobce slibuje 6,2 l/100 km v kombinovaném provozu a nám se podařilo jezdit pohodlně za 6,5 l/100 km. Svižnější jízdou s využitím potenciálu, častým prudkým brzděním a zrychlováním se průměr dostane k hranici 10 l/100 km, pokud pojedete naplno, přiblížíte se k hranici 12 l/100 km. Vzhledem ke hmotnosti, výkonu a točivému charakteru motoru jsou to skvělé hodnoty.

Pak je tu jízda v zatáčkách. Čekal jsem těžkopádnost, výraznou nedotáčivost či neochotu zatáčet. Ale realita byla mnohem lepší než očekávání. Hmotnost je sice citelná, ale způsob, jakým jí vůz maskuje, zaslouží stejnou pozornost jako podvozek, jež neustále tvrdě pracuje na tom, aby efektní 20palcová kola v černém laku udržel přilepená na asfaltu. A jde mu velmi dobře.

Testovaný vůz byl vybaven systémem adaptivního pneumatického odpružení. Při výběru příplatků těžko lépe utratíte 56 600 Kč. Podvozek se dle zvoleného jízdního režimu (volič jízdních režimů je v sériové výbavě a ovlivňuje řadu součástí vozu) skvěle přizpůsobí situaci. V komfortním nastavení ztichne, pluje a lehce se houpe přes nerovnosti. Ve sportovním celý vůz včetně přesného a rychlého řízení výrazně tuhne a přináší pokud možno co nejvíc informací o zákonech fyziky. Jízdní vlastnosti tohoto vozu považuji skutečně za velmi dobré. Samozřejmostí je skvělá jízdní stabilita ve vysokých rychlostech.

Současná generace Audi A6 sice jezdí už od roku 2011 a v roce 2015 prošla faceliftem, ale i přesto jakoby odmítala stárnout. Ačkoliv během příštího roku přivítáme zcela nový model, i ten aktuální má stále co nabídnout. Zejména když se necháte unést v seznamu příplatkové výbavy.

Skvělá jízda

S Audi A6 competition se prostě jezdí skvěle. A dobře se s ním žije, funguje tak nějak nenuceně. Například masivní brzdy mají krásně čitelný chod. Na převodovku si velmi rychle zvyknete, dvouspojka funguje s velkým motorem v souhře. A pak jsou tu LED světlomety Audi Matrix (27 900 Kč), za které si chcete připlatit, protože jsou velkým posunem směrem k bezpečnosti. Nechci přehánět, že v noci uvidíte jako za dne, ale při jízdě tajemnou krajinou budete mnohem klidnější, pokud vám cestu prozáří tento systém.

Vozy značky Audi jsou pověstné nejen svou technikou, ale i kvalitou zpracování a interiéru. Vnitřní prostor A6 není výjimkou. Ačkoliv je již minimálně šest let starý, stále je velmi moderní a propracovaný. Typická je orientace na řidiče, na něhož se soustředí všechny zásadní ovladače. Pozice za skvěle tvarovaným volantem je velmi přirozená, sedadla tužší, ale i na dlouhé vzdálenosti pohodlná. Snad jen tělo by mohla lépe držet. K ovládání palubních systémů nemám výtku, intuitivnost systému MMI už jsem chválil několikrát. Zvláštní zmínku zaslouží skvělá příplatková navigace a dotekové zadávání cíle – rychlejší a přehlednější systém snad neznám.

Na zadní sedadla se pohodlně vejdou dvě dospělé postavy s výškou do 180 cm s tím, že mají dostatek místa na nohy i hlavu. Vzadu uprostřed sedět nechcete. Zavazadlový prostor o hodnotě 565 l je v rámci třídy průměrný nejen objemem, ale i svými rozměry. V pohodě dostačuje.

Stejně jako u ostatních prémiových vozů vyšších tříd, i zde platí, že je velmi důležité správně nakonfigurovat pohon/motor/výbavu. Pokud se vám podaří vybrat si správné ingredience, pochutnáte si. V případě testovaného vozu se to podařilo znamenitě, takže si rád přidám…

Plusy:

Motor, jízdní vlastnosti, podvozek, vnitřní prostor

Minusy:

Přehled o karoserii směrem dozadu, množství drahých příplatků

Verdikt:

Nové Audi A6 už se sice chystá, ale proč na něj čekat, když koupí toho současného rozhodně neuděláte chybu? Jen je nutné vybrat dobrou motorizaci (testovaný třílitr vřele doporučuji) a počítat s půl milionem korun na mnohé prvky příplatkové výbavy. Testovaný vůz na mě udělal velký dojem, ale to se dalo čekat, protože byl nabitý téměř vším, co může mít – i proto celková cena vystoupala ze základních 1,6 milionu na 2,3 milionu Kč. Pokud budete vybírat střízlivě a s rozumem, za 2 miliony můžete velmi dobře vybavený vůz vyšší střední třídy, jež zvládne všechny výzvy a navíc vás potěší skvělými jízdními vlastnostmi a nízkou spotřebou.

Sdílet:

Hlavní zprávy

We´re all living in Amerika

KOMENTÁŘ

Žijeme už jako v Americe. Ne tím, že u nás s jen malým časovým zpožděním mohou vyjít knihy autorů, jako je Abigail Shrierová. Ale tím, že i u nás mohou takzvaně ...

00:08
×

Podobné články