Jak na sociální média? Tři otázky, které by váš byznys měly trápit nejvíc
Engage Prague 2018
Sociální média jsou pro firmy čím dál podstatnějším reklamním kanálem a zvlášť rostoucí význam vykazuje v digitálním marketingu spolupráce s tzv. influencery tedy „vlivnými uživateli“. Jedná se o skupinu uživatelů, kteří jsou schopni přirozenou a důvěryhodnou cestou doručit komerční sdělení do své komunity.
Ve kterých oborech se spolupráce s influencery vyplatí nejvíc? Jaká nebezpečí obnáší? Jaké triky používají na své publikum samotní influenceři? Na tyto otázky odpoví lídři workshopů z několika oborů v rámci letošní konference Engage Prague 2018, kterou organizuje společnost pro analýzu sociálních médií Socialbakers.
Potřebuje každý průmysl svého influencera?
Rozhodně, a ani automobilový průmysl se potřebě propagovat na sociálních sítích nevyhne. Jakou roli hrají influenceři v auto-moto průmyslu a jaký vliv mají na vývoj nových modelů, tomu se bude v průběhu svého workshopu věnovat Matic Babkin ze společnosti BMW.
Ve své přednášce se zaměří nejen na světlé stránky spolupráce s influencery, ale i na případná rizika, která značku mohou ohrožovat. Jak názory influencerů analyzovat, to zas zazní od Francoisa-Xaviera Pierrela z Renaultu. Zkušeností s sociálními sítěmi má Pierrel víc než dost – před nástupem do společnosti Renault působil ve Facebooku jako šéf marketingového výzkumného týmu pro Jižní Evropu.
Jaké triky využívají samotní influenceři?
Dvaadvacetiletý britský youtuber, iluzionista a influencer Julius Dein už má za sebou řadu vystoupení na významných společenských akcích včetně Cambridge University Balls, na narozeninových oslavách Nelsona Mandely a Kelly Rowlandové, na akcích pořádaných skupinou One Direction, Russellem Brandem a Grahamem Nortonem.
V roce 2015 ho Jewish Chronicle dokonce označil jako „Hollywoodského kouzelníka“ kvůli jeho početným vystoupením na událostech pořádaných rozličnými celebritami. To všechno díky svým vtipným videím a své superschopnosti komunikovat s publikem. Jeho první veledílo „Jak políbit holku pomocí magického triku“ zaznamenalo více než půl milionu zhlédnutí na Facebooku. Během své přednášky Vám poskytne pár influencerských interních tipů, jak získat co největší engagement na sociálních sítích.
Jak bude vypadat podnikání budoucnosti?
Každý, kdo se zajímá o svět sociálních médií, zná Briana Solise a jeho blog, který se dostal do top desítky prestižního hodnocení Ad Age Power 150. Tento digitální antropolog a neúnavný propagátor nových médií se věnuje takzvaným „rušivým technologiím“ a jejich dopadu na průmysl, obchod, zaměstnanost a ekonomiku. Je autorem několika knižních bestsellerů, například knihy „The End of Business As Usual“ nebo „What‘s the Future of Business: Changing the Way Businesses Create Experiences“.
O tom, jak to bude vypadat v budoucnosti, se dozvíte během přednášky. O tom, jak to vypadá už dnes, vypovídá jediná statistika: 70 % lidí se rozhoduje o koupi výrobku na základě doporučení na sociálních sítích.