Uber se chce stát dealerem. Zvažuje rozvoz marihuany

LEGÁLNÍ DISTRIBUCE MARIHUANY

Uber se chce stát dealerem. Zvažuje rozvoz marihuany
Dovážková služba Uber Eats a konopný prodejce Tokyo Smoke se spojili, aby mohli legálně prodávat marihuanu. Foto: Shutterstock
1
Svět

Echo24

Uber učinil svůj první krok na trh s marihuanou. Uživatelé aplikace Uber Eats v kanadském Ontariu si už brzy budou moci objednat konopné produkty, píše server BBC. Uber Eats se domluvil s prodejcem konopí Tokyo Smoke, na vzájemné spolupráci, která zákazníkům nabídne možnost objednat si, nakoupit a vyzvednout konopnou zásilku v nejbližším obchodě. Rozvážet marihuanu zákazníkům společnost začne, až jí to dovolí úřady.

Zákazníci si objednávku vyřídí ve vyhrazeném oddělení na aplikaci Uber Eats, která spadá pod Uber. Uber Eats je aplikace pro objednávání a doručování potravin, fungující od roku 2014. Uživatelé si díky ní mohou číst nabídky jídel, recenze a hodnocení restaurací, nebo objednávat a platit za jídlo. Aplikace funguje na platformách iOS, Android nebo prostřednictvím webového prohlížeče.

Uber Eats zařadí konopný prodejní řetězec Tokyo Smoke do své nabídky, kde si zákazníci mohou koupit nabízené produkty konopné frančízy. Poté si uživatelé mohou objednávku vyzvednout na nejbližší prodejně Tokyo Smoke, píše web CNN.

Podle kanadského práva je rekreační užívání a konzumace marihuany legální od roku 2018. Prodávat uživatelům ji ale můžou jen registrované obchody, Uber k nim nepatří. Uživatelé Uber Eats budou muset ověřit v aplikaci svůj věk a legitimizovat se. Poté si budou moci objednávku vyzvednout do hodiny od nákupu, uvádí mluvčí společnosti Uber. Společnost se už nějakou dobu zabývá o poměrně dobře prosperující, kanadský trh s konopím.

Firma se nevyjádřila k otázce, jestli bude expandovat dál do kanadských provincií nebo do USA. Kanadský trh s marihuanou činí kolem 4 miliard dolarů za rok. Do budoucna se čekává, že nadále poroste a bude expandovat. Výzkumná společnost BDS Analytics predikuje, že tržby do roku 2026 vyrostou na 6,7 ​​miliardy dolarů.

Generální ředitel Uberu Dara Khosrowshahi už v minulosti řekl, že společnost zvažuje rozvoz a distribuci konopí, jakmile to bude povoleno podle amerických zákonů. Uber už nějakou dobu dodává alkoholické destiláty a likéry prostřednictvím aplikace Uber Eats.

Boj proti nelegální distribuci

Partnerství mezi společností Tokyo Smoke a Uberem umožňuje nakupovat dospělým zákazníkům bezpečné a legální konopí, určené k rekreačnímu užití. Uber Eats chce bojovat proti nelegálnímu trhu, který tři roky po legalizaci, stále představuje více než 40 procent veškerého prodeje neléčebného konopí, dodává mluvčí Uberu.

Tento krok se také odrazil na globálních akciových trzích. Akcie konopí MJ ETF vzrostly o 2 procenta, zatímco akcie Uberu vzrostly o 1,2 procenta na 44,78 dolaru.

Proti nelegálním producentům marihuany, kteří kontrolují velký podíl trhu, se snaží vláda zakročit, píše CNN.

Tvrdý lockdown, přísná proticovidová opatření a uzavření společnosti v loňském roce způsobily zvýšenou poptávku po konopných produktech. Velké množství zákazníků trávilo hodně času doma, byli uzavření ve svých bytech a možnosti zábavy byly omezené.