Hledání na Googlu ovládl seriál Slunečná. Češi vzpomínali i na věštkyni Jolandu
TRENDY NA INTERNETU
Češi se v uplynulém roce nejvíce zajímali z české seriálové produkce o nový komediální pořad Slunečná televize Prima. Pozornost u nich vzbudilo také úmrtí americké basketbalové hvězdy Kobeho Bryanta. Alespoň to vyplývá z žebříčků nejvyhledávanějších termínů na vyhledávači Google za rok 2020. Celkově však českému internetu nepřekvapivě vládlo téma koronaviru.
Seriál Slunečná televize Prima měl premiéru 11. ledna. Příběh rodiny Popelkových ze statku s titulním názvem Slunečná tak nahradil loňského favorita, osmidílný komediální seriál Most! z produkce České televize. O popularitě seriálu svědčí i to, že představitelka jedné z hlavních rolí, Eva Burešová, zaplnila sedmou příčku žebříčku „České osobnosti roku 2020“. Tomuto žebříčku však netypicky namísto herců nebo zpěváků kralovali bývalí ministři zdravotnictví Roman Prymula (1. místo) a Adam Vojtěch (2. místo). Na osmé místo se dostal současný ministr Jan Blatný. Více jsme o nich psali zde.
Nejvyhledávanější celebritou, která se s námi v uplynulém roce rozloučila, je americký basketbalista Kobe Bryant. Bryant tragicky zahynul 26. ledna poté, co v Kalifornii havarovala helikoptéra, na jejíž byl palubě. Smrt v troskách našla i Bryantova dcera Gianna a sedm dalších osob.
Z úmrtí českých celebrit Čechy nejhůře zasáhla smrt zpěvačky Evy Pilarové. Vyhledávali také často například zesnulou televizní kartářku Jolandu, která dokonce předstihla v počtu vyhledávání předsedu Senátu Jaroslava Kuberu nebo režiséra Jiřího Menzela.
Končící rok se ale nesl především v duchu koronaviru. Nejen, že se ocitl v čele jak žebříčku Trendy roku, tak žebříčku Události roku, ale promítl se i dále. Například v žebříčku „Jak“, zahrnujícím nejpopulárnější výsledky hledání začínající tímto slovem, se objevily věty jako „Jak vyrobit roušku“, „Jak nosit roušku“ či „Jak vyrobit desinfekci na ruce“.