Pohodlí internetu táhne stále více. Film na webu si za čtvrtletí koupila půlka Čechů
TRH S DIGITÁLNÍMI MÉDII
Každý druhý Čech si v posledních třech měsících koupil na internetu film a třetina si pořídila televizní seriál. Za on-line video nejčastěji utratí mezi 100 a 199 Kč a způsob platby volí s ohledem na pohodlí a rychlost. Vyplývá to z průzkumu společností PayPal a SuperData.
Náklonnost Čechů k on-line platformám pro video motivuje zejména množství dostupného obsahu (67 procent), možnost přístupu k videím z počítače (45 procent) a uživatelské rozhraní (37 procent). Podle nedávné studie společnosti Statista by český trh s digitálními médii měl v letošním roce dosáhnout objemu až 201 milionu dolarů (asi 4,62 miliardy Kč). Jen streamování videa nyní tvoří více než polovinu globálního internetového provozu.
Nejpopulárnějším žánrem video obsahu jsou v Česku komedie, které v posledních třech měsících vidělo 78 procent diváků, následují akční filmy (58 procent) a dramata (47 procent).
„Jedním z klíčových faktorů, které vedou k rostoucí oblibě digitální zábavy, je pohodlí – 57 procent českých zákazníků kupuje filmy nebo televizní seriály v digitální podobě proto, že při tom nemusejí opustit domov, 55 procent oceňuje, že je mohou sledovat ihned, bez čekání,“ uvedl generální ředitel společnosti PayPal pro střední a východní Evropu Marcin Glogowski.
Průzkum se letos uskutečnil na 25 trzích mezi zhruba 25 000 spotřebiteli ve spolupráci společností SuperData Research a PayPal a zahrnoval globální dotazování v terénu a kvantitativní on-line dotazník. Konal se v Argentině, Austrálii, Brazílii, Bitánii, České republice, Číně, Francii, Hongkongu, Indii, Itálii, Izraeli, Japonsku, Jihoafrické republice, Kanadě, Maďarsku, Mexiku, Německu, Nizozemsku, Polsku, Rusku, Řecku, Spojených arabských emirátech, Španělsku a Švédsku.