Tesco má problém. Oslabují prodeje v Asii a kontinentální Evropě, akcie padají

maloobchodní společnost

Tesco má problém. Oslabují prodeje v Asii a kontinentální Evropě, akcie padajíNOVÉ
Tesco Foto:

Foto: Shutterstock

1
Ekonomika
Sdílet:

Největší britská maloobchodní společnost Tesco sice zvýšila zisk v prvním pololetí o 24,4 procenta díky převzetí velkoobchodní sítě Booker i příznivým letním prodejům. Kvůli slabším prodejům v Evropě a v Asii však zisk zaostal za očekáváním. Provozní zisk bez jednorázových položek za půl roku do 25. srpna stoupl meziročně na 933 milionů liber (přes 27 miliard Kč) ze 750 milionů liber před rokem.

Obchodníci ale předpovídali 992 milionů liber. Informovala o tom agentura Reuters. Akcie firmy, které letos o 12 procent zpevnily, ve středu prudce oslabují, kolem 11:00 SELČ ztrácely téměř devět procent.

Na domácím trhu se firmě dařilo, její prodeje na srovnatelné bázi se ve druhém kvartále zvýšily o 2,5 procenta po růstu o 2,1 procenta v prvním čtvrtletí. Zásluhu na tom má vedle solidního letního odbytu také akvizice velkoobchodu Booker za čtyři miliardy liber.

Tesco ve středu uvedlo, že je na cestě ke splnění střednědobých cílů. Vyhlídky mu kazí prodeje v Evropě, kde klesly o dvě procenta, a v Asii, kde spadly o 4,8 procenta.

Zatímco zisk v Británii a Irsku společnosti stoupl o 47,6 procenta, v Asii klesl o 29,1 procenta a ve střední Evropě o 3,3 procenta. Problémy má Tesco především v Thajsku, kde zrušilo neziskové prodeje typu cash and carry, a v Polsku, kde pociťuje dopad zákazu nedělního prodeje. Společnost v Polsku uzavřela 18 obchodů a dalších 13 zřejmě čeká stejný osud.

„Druhé čtvrtletí, kdy se zvýšila poptávka hlavně v Británii a Irsku, je to naše jedenácté po sobě jdoucí čtvrtletí růstu,“ uvedl generální ředitel Tesca Dave Lewis. Ten se postavil do čela Teska v září 2014 s úkolem dosáhnout obratu v hospodaření podniku, který se dostal pod tlak kvůli změně v nákupních zvyklostech zákazníků, konkurenci ze strany německých diskontních řetězců Aldi a Lidl a rozsáhlému účetnímu skandálu.

Lewisovi se podařilo Tesco stabilizovat a následně obnovit jeho růst. Zaměřil se na posílení cenové konkurenceschopnosti, změny v sortimentu a zlepšení zákaznických služeb i vztahů s dodavateli.

Společnost oznámila, že znovu uvedla do nabídky 5038 z 10 000 výrobků vlastní značky a podařilo se jí získat přes 189 500 nových zákazníků.

V České republice působí společnost Tesco od roku 1996. Provozuje zde zhruba 200 obchodů.

Čtěte také: V lithiu se musí an144gažovat Diamo, říká Babiš. Záležitost chce osobně řešit

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články