Tragický paradox. Hyza varovala v reklamě před imigranty
Reklama
Smutný nález desítek mrtvých běženců, kteří leželi v kamionu polepeném logy firmy Hyza, nemohl nepřipomenout nedávnou xenofobní reklamu této firmy, která měla základ ve strachu z imigrantů. Firma Hyza, která patří do koncernu Agrofert Andreje Babiše, využívala v televizní reklamně negativních nálad, které v části společnosti panují vůči imigrantům.
Zhruba půlminutová televizní reklama je napůl hraná a napůl animovaná. Na počátku je záběr na šťastnou (zřejmě slovenskou) rodinku, která se chystá sníst dozlatova vypečené kuře. Všichni však zpozorní, když se z televize ozve mimořádné zpravodajství upozorňující na to, že se podařilo zachytit nelegální imigranty bez dokladů. Těmi animovaná část reklamy míní kuřata pochybného původu, které se snaží proniknout na Slovensko a nakonec skončí ve vazbě.
Firma Hyza už koncem června uvedla, že si uvědomuje, že reklamu nenasadila zrovna ve vhodnou dobu, kdy se Evropa potýká s ohromným přílivem uprchlíků z Afriky i Asie, ale zároveň tvrdí, že jde o náhodu.
„Zadání reklamy jsem připravili už v prosinci, nápady nám agentury ukázaly v lednu a únoru,“ uvedl slovenskému Denníku N mluvčí firmy Mikuláš Šranko. Nová kampaň podle něj pokračuje v dlouholeté linii firmy, která zdůrazňuje domácí původ kuřat.
Čtěte také: ‚Je jako vichřice‘. Deník propagandistický text o Kleslové raději stáhl
Maso bude státu dodávat firma, kterou vlastní Agrofert