Nová hnutí v metropoli: lidé znají jen Kasla a Pro Prahu
Volby v Praze
Nejvíce si z nových politických subjektů, které budou v podzimních komunálních volbách bojovat o hlasy voličů, zapamatovali Pražané hnutí Pro Prahu. Z lídrů je pak nejznámější bývalý primátor Jan Kasl. Z kampaní zase nejvíce zaujala „srdíčka“ zmíněného hnutí. Ukazuje to nový výzkum agentury Phoenix Research.
Do voleb, které proběhnou 10. a 11. října, se v Praze registrovalo 31 stran a politických sdružení. Mezi nimi je i řada nových politických subjektů, které se snaží dostat do podvědomí voličů. Právě na ty byl zaměřen průzkum společnosti Phoenix Research, který zjišťoval jejich potenciál.
Podle výsledků průzkumu si zatím voliči nejvíce pamatují hnutí Pro Prahu, které s 58 procenty nad ostatními subjekty zvítězilo s velkou převahou. Druzí skončili s pouhými 14 procenty 65 Demokratů Jana Kasla. Právě Jan Kasl ale zase dominoval jako nejznámější volební lídr, do podvědomí se zapsal 72 procentům dotázaných. S velkým odstupem ho následoval Zbyňek Passer z hnutí Pro Prahu s 11 procenty.
Čtěte také: Průzkum: ČSSD téměř dotáhla ANO, ve sněmovně by končil Úsvit
Co se týče kampaně, zaručeně nejatraktivnější a nejviditelnější je podle výsledků „srdíčková kampaň“ hnutí Pro Prahu, která zaujala 51 procent respondentů. S 18 procenty se na pomyslné druhé pozici umístily „klaunovské nosy“ politické strany DOMOV.
Poslední otázka průzkumu byla zaměřena na volební hesla a jejich úspěšnost. Pozornost voličů jednoznačně zaujala tématika dopravy. Nejatraktivnějším heslem se stalo „MHD pro Pražany zdarma“ hnutí PATRIOTI – Volba pro Prahu s 28 procenty.
Průzkumu se zúčastnilo 3017 respondentů z Prahy ve věku od osmnácti let.
Čtěte také: Volby lobbistů a kmotrů. Hlasy chtějí divná hnutí