Na špici segmentu

Na špici segmentu 1
EchoAuto01
  • František Vahala
Sdílet:

Současná generace Passatu se opravdu povedla – kromě jasně rozeznatelného designu nabízí i řadu technologií, které nejen pomáhají řidiči, ale zlepšují také schopnosti auta.

První, co mě u testovaného auta za téměř 1,4 milionu korun zaujalo, byl motor. Patří mezi technologickou špičku současných dvoulitrových čtyřválců spalujících naftu. Má skvělý výkon 240 koní a točivý moment o masivní hodnotě 500 Nm. Toho bylo dosaženo nejen použitím common rail vstřikovacího systému Bosch s tlakem 250 Mpa, ale také montáží dvojice turbodmychadel Borg Warner. Menší vysokotlaké pracuje do 3750/min, od té doby už sílu dodává jen větší, nízkotlaké. Motor je spojen s dvouspojkovou převodovkou DSG.

Brutální dynamika si bere daň v podobě trochu vyšší spotřeby paliva – pokud se necháte unášet a využíváte potenciál motoru naplno, dosahuje hodnoty až 8,5 l / 100 km (v klidu příznivých 6 l / 100 km). Technologickou zajímavostí je pohon všech kol 4Motion. Využívá mezinápravovou spojku Haldex (5. generace), která se stará o optimální rozdělení točivého momentu mezi nápravy a v zatáčkách jí pomáhá elektronická náhražka závěru diferenciálu známá jako XDS, jež přibržďuje vnitřní zadní kolo. V praxi celý systém funguje výborně a na výjezdu ze zatáček nabízí čtyřkolka pocity srovnatelné s autem s poháněnou zadní nápravou. Chválím! Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré ‑ stejně jako tichý a nečekaně komfortní podvozek.

Nový digitální panel přístrojové desky zobrazuje nejen všechny potřebné údaje, ale také některé bezpečnostní funkce. Kromě dnes již běžného tempomatu s funkcí automatické regulace odstupu od vpředu jedoucího vozidla (včetně funkce Front Assist) a nouzovým
brzděním (funkce City, do rychlosti 30 km/h) se také hodí funkce rozpoznání chodců na vozovce, která varuje řidiče akusticky, opticky a konečně i krátkým brzdným rázem. Pokud řidič nezareaguje, v rámci možností zabrzdí sám Passat. Zmiňme také parkovací asistenty nebo systém čtyř kamer zvaný Area View či systém Trailer Assist, díky nimž se vám bude pohodlněji couvat s přívěsem.

V kolonách využijete speciální asistent – Passat umí poloautomaticky následovat automobil před sebou. Pokud k dobrému základu přidáte skvělý audiosystém, navigaci, možnost neustálého připojení na internet díky WLAN hotspotu nebo praktické otevírání kufru
pohybem nohy pod nárazníkem, je jasné, že Volkswagen stvořil multifunkční rodinné auto, které vás překvapí svou praktičností i nenuceným charakterem.

Sdílet:

Hlavní zprávy