1 PREZIDENT PROTI TELEVIZI

Po Babišovi kope do ČT i Zeman: Je to konzerva se zkaženým masem

, AKTUALIZOVÁNO

Témata: , , , , ,

Echo 24 notifikace

Echo 24 pro vás vždy vybírá to podstatné. Pro odběr upozornění ve formě push notifikací je třeba nastavit odebíraná témata.
Náčítání témat

Tlak na Českou televizi sílí. Poté, co na ni frontálně zaútočil ministr financí Andrej Babiš, kterému se nelíbily reportáže o nejasnostech ohledně jeho nákupu dluhopisů Agrofertu, a posílá na ni kromě stížností i svoji mediální divizi, se přidává i prezident Miloš Zeman. Ten sice veřejnoprávní televizi kritizuje dlouhodobě, aktuálně si však ještě přisadil a prostřednictvím svého spřízněného média Parlamentní listy ji označil za „potravinovou konzervu se zkaženým masem“.

Útok proti ČT zahájil před několika týdny Andrej Babiš, který novináře z pořadů 168 hodin a Reportéři ČT označil za „zkorumpovanou pakáž“. To proto, že se věnovali kauze Babišova kontroverzního nákupu korunových dluhopisů Agrofertu, na kterou jako první upozornil Týdeník Echo. Kvůli reportážím podal stížnost Radě ČT a v jednu chvíli pro autory reportáží požadoval i pracovněprávní postih.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Tento týden pak Mladá fronta Dnes z Babišova svěřeneckého fondu přichystala článek, ve kterém šije do České televize kvůli najímání PR agentur na údajné vylepšení své pověsti: konkrétně AMI Communications, Bison&Rose a Stance.

MfD v článku poukazovala mimo jiné na to, že agenturu Bison&Rose spoluvlastní Miloš Růžička, který radí ministru vnitra Milanu Chovancovi (ČSSD). Článek MfD následně převzal server Parlamentnílisty.cz. Ten poukázal na to, že pro agenturu Bison&Rose pracuje i Jana Lutonská – manželka Františka Lutonského, zástupce šéfredaktora zpravodajství ČT.

Čtěte také: Babiš v otevřené válce s Českou televizí

A v sobotním rozhovoru se na toto téma ochotně vyslovil i prezident Miloš Zeman. „Můj obecný názor, který se týká jakékoli firmy včetně České televize, je, že marketing nemůže nahradit špatnou kvalitu,“ uvedl k tomu prezident pro Parlamentnílisty.cz. „Jinými slovy, když výkony České televize, která by měla být veřejnoprávní, objektivní, nezávislá a vyvážená, jsou podle mého názoru velmi špatné kvality, tak sebelepší agentura a sebelepší PR to nenahradí. Je to něco jako potravinová konzerva se zkaženým masem,“ dodal.

Česká televize se mezitím nicméně proti článku v Mladé frontě Dnes (MfD) důrazně ohradila. Generální ředitel ČT Petr Dvořák označil článek za lživý a plný účelového propojování jevů. „Článek je snůška pomluv a účelového propojování jevů,“ uvedl Dvořák s tím, že mu to připomíná „estébácké“ postupy z 50. let. Agentury také nemají vylepšovat image ČT, jak píše deník, ale pomoci televizi propagovat pořady na internetu, respektive na sociálních sítích, uvedl Dvořák.

Čtěte také: Článek v MfD je estébácky lživý a účelový, brání ČT ředitel Dvořák

Prezident Miloš Zeman na Českou televizi zaútočil již několikrát v minulosti. Například loni na podzim ji označil za „soubor pitomých domovnic“.

Zeman však nekritizuje pouze ČT. V minulosti se několikrát nelichotivě vyjádřil na adresu novinářů jako takových. S tím souvisí také to, že hlava státu si úzkostlivě vybírá, komu dá rozhovor. Zpravidla se jedná o výše zmíněné Parlamentní listy nebo o bulvární deník Blesk. K těmto médiím by od března měla přibýt i TV Barrandov.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Čtěte také: Zeman se zasekl? Občanům říká stále stejný bonmot. Již léta

,

Vážení diskutující,
Echo24.cz chce umožnit svobodnou diskuzi, ale vyhrazuje si právo neukládat či mazat příspěvky urážlivé, vulgární, xenofobní, odkazy na jiné internetové stránky či takové příspěvky, které odporují obecné lidské slušnosti. Před vložením vašeho příspěvku prosím zkontrolujte, zda jste opravdu přihlášeni. V opačném případě se váš příspěvek ukáže jen na vašem monitoru, ale do diskuze se nezanese.