Směrem k letišti jezdí jen každé druhé metro, stěžují si lidé

Problémy nového metra

Směrem k letišti jezdí jen každé druhé metro, stěžují si lidéNOVÉ
Jedna z nových stanic metra Nemocnice Motol Foto: FOTO: Wikimedia Commons/PetrS.
2
Domov
Sdílet:

Pomalejší doprava na letiště kvůli tomu, že směrem do Motola vynechá každý druhý spoj, častější přestupy, vyhrazený pruh pro autobusy na Evropské, parkovací místa zabraná mimopražskými řidiči jedoucími k metru. To jsou jen některé stížnosti, které vadí nejen lidem, ale také Praze 6. Ta proto žádá po magistrátu změny v MHD. Stížností od nespokojených občanů dostává prý radnice desítky denně.

Lidé si podle radnice stěžují, že mezi Dejvickou a Motolem jezdí pouze každý druhý spoj metra s intervalem šest nebo deset minut. Radnice proto žádá o okamžitou změnu v organizaci dopravy.  Pokud se totiž lidé chtějí dostat na letiště, musí přestoupit v nové stanici Nádraží Veleslavín na autobus číslo 119. „Naprosto odmítáme, aby davy cestujících, kteří se chtějí dostat na letiště, musely na Dejvické vystupovat, poté čekat na nový spoj,“ řekl starosta Prahy 6 Ondřej Kolář.

V novém úseku metra mezi Dejvickou a Nemocnicí Motol jsou čtyři zastávky. Od 6:00 do 9:30 jezdí v úseku Petřiny – Nemocnice Motol a od 9:30 do 20:00 v úseku Dejvická – Nemocnice Motol pouze každý druhý spoj. Navíc v dopoledních hodinách a večer mají vlaky interval až deset minut. Tento stav ale nemusí být definitivní. „Prověřují se jednotlivé varianty případné změny a následně budou předloženy k projednání včetně propočtů případných nových nároků na rozpočet,“ uvedla mluvčí mluvčí magistrátu Petra Hrubá s tím, že žádný termín zatím stanovený není.

Čtěte také: Rychleji z centra na letiště? Nové metro cestu zpomalilo 

Podle starosty Koláře musejí po zavedení změn lidé častěji přestupovat i mezi autobusy a tramvajemi. „Například cestující na Dědinu místo přímé cesty autobusem z Dejvické nově jedou metrem do Veleslavína, pak autobusem a obdobným problémem trpí také Petřiny. Bílá Hora je téměř odstřižena od zbytku světa, bez několika přestupů se tamní obyvatelé prakticky nikam jinam než do centra, nedostanou,“ vypočítal nové komplikace Kolář. Podle Hrubé ale autobusy po Evropské souběžně s metrem jezdit nemohou, protože by byla ohrožená dotace na jeho výstavbu z EU, jejíž podmínkou bylo zklidnění povrchové dopravy.

Starosta kritizoval také prioritní jízdní pruh pro autobusy na Evropské ve směru do centra nebo přestupní terminál na Vypichu, který nemá přímou návaznost na metro. Podle Ropidu ale mají všechny změny svá opodstatnění. Vyhrazený pruh pro autobusy podle Hrubé využívá denně 500 autobusů v jednom směru a cestu jim zkracuje až o sedm minut. Terminál na Vypichu má sloužit především jako odstavná plocha pro autobusy od Jihozápadního Města.

Čtěte také: 20 miliard za světovou ostudu – metro do pravého úhlu

Nejvíc ale městské části vadí nedostatek parkovacích míst pro řidiče ze středních Čech, kteří míří do Prahy na metro. Sama proto nabízí vlastní pozemky pro dočasné parkování. „Jeden pozemek je u Evropské na Veleslavíně, směrem z centra, který má v nájmu dopravní podnik kvůli rekonstrukci tramvajové trati, druhý leží v okolí Petřin,“ doplnil starosta.

Původně organizátor pražské MHD společnost Ropid počítal s mnohem výraznějšími změnami. Po nesouhlasu mnoha občanů a některých městských částí ale byly většinou zrušeny a zůstaly jen změny, které byly podmínkou financování metra z evropských fondů. Praha v žádosti o dotaci slíbila uklidnění povrchové dopravy.

Čtěte také: Metro A má čtyři nové stanice: podívejte se

Nosičům se lidé vysmáli, Praha hledá pro metro jiné řešení

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články