Influenceři, design a ukrajinský kaolin. Jak Matouš Syrový buduje rodinné impérium koupelen
HROT PAVLA ŠTRUNCE
Hostem Hrotu Pavla Štrunce byl Matouš Syrový, spolumajitel firmy Koupelny Syrový. Jeho byznys, který před pěti lety převzal od otce, dnes dosahuje obratu kolem 150 milionů korun. „Táta měl prioritu v objemu zboží, já to mám jinak. Když jsem firmu v roce 2019 začal řídit, nastavil jsem marži tak, aby to dávalo smysl. Chci dělat hezké věci,“ říká mladý podnikatel a dodává, že neprodávají produkty, ale zážitek, který při užívání jejich koupelen zákazníci mají.
„Hodně se změnily segmenty klientů, většina z nich řeší design, kvalitu. Cena je spíš hodnota. Zákazníci jsou extrémně nároční,“ říká Syrový a mluví i o tom, kolik taková průměrná koupelna stojí. „Za materiál to bývá okolo dvou set tisíc, je to podobné napříč trhem. Koupelnu na klíč uděláme kolem půl milionu. Naši řemeslníci znají svoji hodnotu. Největší problém je spojit všechny profese dohromady.“
V rozhovoru se také řešilo, jak se globální situace podepsala na trhu. Válka na Ukrajině přinesla problém s dostupností klíčové suroviny – kaolinu, který se využívá při výrobě dlažby a obkladů.
„Největší zásobárna kaolinu v Evropě byla na Ukrajině. Když se jeho těžba zastavila, nastal obrovský výpadek. Ostatní dodavatelé, třeba ze saúdskoarabských lomů, toho využili a ceny raketově vzrostly,“ vysvětluje Syrový. K tomu se přidaly i rostoucí ceny energií, což zdražilo výrobu a výsledné produkty.
Jaké jsou trendy v koupelnovém designu? Proč postavil marketing společnosti na spolupráci s influencery? Co zákazníci chtějí a liší se nároky Čechů od jiných národů?
Celá audio a video verze zde.
Zkrácená verze na YouTube zde.
x