Rošády v luxusu. Americký gigant Tapestry kupuje značky Versace nebo Michael Kors

LUXUSNÍ ZBOŽÍ

Rošády v luxusu. Americký gigant Tapestry kupuje značky Versace nebo Michael Kors
Giogant s luxusním zbožím Tapestry kupuje za 8,5 miliardy dolarů společnost Capri. Foto: Shutterstock
2
Ekonomika
Echo24
Sdílet:

Americká společnost Tapestry koupí za 8,5 miliardy dolarů (zhruba 187 miliard Kč) firmu Capri Holdings, která je majitelem značek luxusního zboží Michael Kors a dalších. Firmy to uvedly ve svém dnešním sdělení. Spojený podnik chce na globálním trhu lépe konkurovat větším evropským rivalům, uvedla agentura Reuters.

Američtí prodejci luxusního zboží zaostávají za evropskými protějšky, jako je společnost LVMH. Ta vlastní 75 značek včetně amerického prodejce luxusních šperků Tiffany a módních značek Louis Vuitton a Dior. Díky oznámené transakci se pod jednu střechu dostanou značky firmy Tapestry, mezi které patří i Kate Spade, a značky Jimmy Choo nebo Versace, které patří holdingu Capri.

Společnost Tapestry zaplatí za každou akcii Capri 57 dolarů, což představuje k poslední závěrečné ceně na burze prémii téměř 65 procent.

Spojení by oběma firmám mohlo přinést výhody v době, kdy se americký maloobchod potýká se slabší domácí poptávkou. Spotřebitelské výdaje dosud omezovala vysoká inflace a oživení nepřichází ani na klíčovém trhu v Číně.

"(Slábnoucí poptávka) vyvíjí tlak na společnosti Tapestry a Capri, které se nyní snaží posílit růst na mezinárodních trzích. Větší jistota je v tom, že se do odvážných mezinárodních plánů pustí jako větší subjekt," uvedl výkonný ředitel společnosti GlobalData Neil Saunders.

Obě společnosti se rozrostly prostřednictvím akvizic. V roce 2017 koupila firma Tapestry, tehdy známá jako Coach, za 2,4 miliardy dolarů výrobce kabelek Kate Spade. Ve stejném roce koupila společnost Capri, dříve známá jako Michael Kors, za 1,2 miliardy dolarů britského výrobce obuvi Jimmy Choo. O rok později Capri přikoupila za 2,2 miliardy dolarů firmu Versace.

Minulý měsíc oznámil francouzský prodejce luxusního zboží Kering, že kupuje 30procentní podíl v italské módní značce Valentino. Kering se snaží podpořit prodej ve své hvězdné značce Gucci. Francouzský výrobce luxusního zboží LVMH pak na začátku roku 2021 uzavřel akvizici společnosti Tiffany v hodnotě 15,8 miliardy dolarů.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články