VW Amarok Adventur: Jako v prémiovém autě

AUTO

VW Amarok Adventur: Jako v prémiovém autě
Vrcholná verze Amaroku není pro dělnické práce, ale potěší skvělým komfortem jízdy, luxusním interiérem a v neposlední řadě motorem – jako jeden z mála nabízí Amarok Aventura silný vznětový šestiválec o objemu 3,0 litru. Foto: Volkswagen
7
Auto
Sdílet:

Vrcholná verze Amaroku není pro dělnické práce, ale potěší skvělým komfortem jízdy, luxusním interiérem a v neposlední řadě motorem – jako jeden z mála nabízí Amarok Aventura silný vznětový šestiválec o objemu 3,0 litru.

Není žádným tajemstvím, že Volkswagen vyvíjel Amarok společně s Fordem, takže technicky je tento automobil spřízněný s modelem Ranger. I proto jsou oba vozy na trhu jedinými, které ve své třídě nabízejí třílitrový šestiválec V6.

Jestli se něčím oba zmíněné pick-upy odlišují, je to především design. Robustní styl má i Ranger, u Volkswagenu se o sebevědomou a jasně rozeznatelnou příď postaral designový tým pod vedením Dennise Kosika – ostré linky jsou velmi moderní a přitahují pozornost všude, kde se masivní vůz o délce 5362 mm a šířce 1917 mm ukáže. Doplníme ještě, že rozvor kol dosahuje hodnoty 3270 mm.

Samozřejmě že Amarok je možné pořídit v základní pracovní specifikaci s šestnáctipalcovými plechovými koly a nelakovanými nárazníky. Základní verze s dvoulitrovým motorem a manuální převodovkou začíná na ceně 799 900 Kč bez DPH. My se ale dnes podíváme spíš na druhou stranu spektra, kde stojí vrcholná verze Aventura za 1 263 523 Kč bez DPH (tedy lehce přes 1,5 milionu s DPH). Tady je výbava už docela jiná – podběhy zdobí krásné jednadvacetipalcové disky kol (příplatkové, protože výbava Aventura má normálně dvacítky), uvnitř je kožené čalounění Savona, elektricky nastavitelná sedadla, audiosystém Harman Kardon, dvouzonová klimatizace či ambientní osvětlení a řada prémiových povrchů a detailů.

Jistěže nechybí ani komplexní infotainment, jehož displej je ale velmi decentně zakomponovaný do hezké palubní desky. Základní funkce se dají ovládat na volantu, a to včetně snadného vypínání držení v pruzích. Dá se říci, že v Amaroku téměř nic řidiči neotravuje život, sedadla jsou pohodlná a pozice nabízí skvělý přehled, volant i pedály jsou dobře v dosahu, nechybí dostatek nabíjecích a odkládacích míst, a dokonce i cestující vzadu mají v kabině typu double-cab dost místa k pohodlnému cestování. Jedinou výtku směřujeme k chybějícím mechanickým ovladačům topení a klimatizace. A infotainment není bohužel ani tady úplně intuitivní.

Při jízdě vyniká, že i přes použití zbytečně velkých kol s nižším profilem pneumatiky je podvozek skutečně skvělý. Nerovnosti zvládá pouze s občasným zavlněním, ale velmi tiše, sebejistě. Pohodlné nastavení podvozku je skutečně příjemné a přispívá k nerušivé jízdě po silnici, kde se Amarok v této specifikaci bude stejně pohybovat nejčastěji. Líbí se nám přesné řízení s dobře nastaveným posilovačem, ale také odezva pedálů.

Samostatnou zmínku si zaslouží motor. Ten je jedním slovem báječný – má kultivovaný projev, a to i po studeném startu, krásně reaguje na pobídky plynu a potěší skvělou silou a výkonem. Třílitr dosahuje výkonu 241 koní a masivního točivého momentu 600 Nm, který je při hmotnosti prázdného auta přes 2,5 tuny potřeba. Zajímavostí je, že i přes označení TDI je to motor od Fordu z rodiny Power Stroke. Sametový šestiválec umí jezdit za krásných 10,5 litru na 100 km a zvládne pick-up rozjet na zcela dostatečných 190 km/h. Dynamika je s hodnotou zrychlení z nuly na stovku za 8,8 s jedním slovem důstojná.

V terénu jsou limitem samozřejmě pneumatiky a schopnosti řidiče, jinak vůz dovede probrodit až 800 mm vody a zvládne dost drsné zacházení. Čtyřkolka 4Motion využívá vícelamelovou spojku, která v režimu 4A v případě prokluzu zadních kol přesune až 50 % točivého momentu na přední nápravu. Nechybí redukční převodovka a taktéž uzávěrka zadního diferenciálu. A samozřejmě možnost utáhnout až 3,5 tuny nákladu.

Amarok V6 je velmi pohodlný a při jízdě sebevědomý. Velmi dobře funguje i desetistupňový automat, u něhož jsme čekali větší zmatek při volbě správného převodu. Až na pár detailů souvisejících s digitalizací nemáme pořádnému pick-upu co vytknout, ve všech ohledech exceluje.

Plusy:

Motor V6, komfort podvozku, schopnosti.

Minusy:

Chybí mechanické ovladače, infotainment je složitější.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Mír na Ukrajině je ještě daleko

KOMENTÁŘ

Když Donald Trump během volební kampaně prohlašoval, že do 24 hodin po svém zvolení zajistí příměří na Ukrajině, jen málokdo to bral doslova. Pro mnohé to však ...

00:01
Mnichovská dohoda jako symbol prohnilého kompromisu. Mír nelze uzavřít za jakoukoli cenu

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články