VW Amarok Adventur: Jako v prémiovém autě

AUTO

VW Amarok Adventur: Jako v prémiovém autě
Vrcholná verze Amaroku není pro dělnické práce, ale potěší skvělým komfortem jízdy, luxusním interiérem a v neposlední řadě motorem – jako jeden z mála nabízí Amarok Aventura silný vznětový šestiválec o objemu 3,0 litru. Foto: Volkswagen
7
Auto
Sdílet:

Vrcholná verze Amaroku není pro dělnické práce, ale potěší skvělým komfortem jízdy, luxusním interiérem a v neposlední řadě motorem – jako jeden z mála nabízí Amarok Aventura silný vznětový šestiválec o objemu 3,0 litru.

Není žádným tajemstvím, že Volkswagen vyvíjel Amarok společně s Fordem, takže technicky je tento automobil spřízněný s modelem Ranger. I proto jsou oba vozy na trhu jedinými, které ve své třídě nabízejí třílitrový šestiválec V6.

Jestli se něčím oba zmíněné pick-upy odlišují, je to především design. Robustní styl má i Ranger, u Volkswagenu se o sebevědomou a jasně rozeznatelnou příď postaral designový tým pod vedením Dennise Kosika – ostré linky jsou velmi moderní a přitahují pozornost všude, kde se masivní vůz o délce 5362 mm a šířce 1917 mm ukáže. Doplníme ještě, že rozvor kol dosahuje hodnoty 3270 mm.

Samozřejmě že Amarok je možné pořídit v základní pracovní specifikaci s šestnáctipalcovými plechovými koly a nelakovanými nárazníky. Základní verze s dvoulitrovým motorem a manuální převodovkou začíná na ceně 799 900 Kč bez DPH. My se ale dnes podíváme spíš na druhou stranu spektra, kde stojí vrcholná verze Aventura za 1 263 523 Kč bez DPH (tedy lehce přes 1,5 milionu s DPH). Tady je výbava už docela jiná – podběhy zdobí krásné jednadvacetipalcové disky kol (příplatkové, protože výbava Aventura má normálně dvacítky), uvnitř je kožené čalounění Savona, elektricky nastavitelná sedadla, audiosystém Harman Kardon, dvouzonová klimatizace či ambientní osvětlení a řada prémiových povrchů a detailů.

Jistěže nechybí ani komplexní infotainment, jehož displej je ale velmi decentně zakomponovaný do hezké palubní desky. Základní funkce se dají ovládat na volantu, a to včetně snadného vypínání držení v pruzích. Dá se říci, že v Amaroku téměř nic řidiči neotravuje život, sedadla jsou pohodlná a pozice nabízí skvělý přehled, volant i pedály jsou dobře v dosahu, nechybí dostatek nabíjecích a odkládacích míst, a dokonce i cestující vzadu mají v kabině typu double-cab dost místa k pohodlnému cestování. Jedinou výtku směřujeme k chybějícím mechanickým ovladačům topení a klimatizace. A infotainment není bohužel ani tady úplně intuitivní.

Při jízdě vyniká, že i přes použití zbytečně velkých kol s nižším profilem pneumatiky je podvozek skutečně skvělý. Nerovnosti zvládá pouze s občasným zavlněním, ale velmi tiše, sebejistě. Pohodlné nastavení podvozku je skutečně příjemné a přispívá k nerušivé jízdě po silnici, kde se Amarok v této specifikaci bude stejně pohybovat nejčastěji. Líbí se nám přesné řízení s dobře nastaveným posilovačem, ale také odezva pedálů.

Samostatnou zmínku si zaslouží motor. Ten je jedním slovem báječný – má kultivovaný projev, a to i po studeném startu, krásně reaguje na pobídky plynu a potěší skvělou silou a výkonem. Třílitr dosahuje výkonu 241 koní a masivního točivého momentu 600 Nm, který je při hmotnosti prázdného auta přes 2,5 tuny potřeba. Zajímavostí je, že i přes označení TDI je to motor od Fordu z rodiny Power Stroke. Sametový šestiválec umí jezdit za krásných 10,5 litru na 100 km a zvládne pick-up rozjet na zcela dostatečných 190 km/h. Dynamika je s hodnotou zrychlení z nuly na stovku za 8,8 s jedním slovem důstojná.

V terénu jsou limitem samozřejmě pneumatiky a schopnosti řidiče, jinak vůz dovede probrodit až 800 mm vody a zvládne dost drsné zacházení. Čtyřkolka 4Motion využívá vícelamelovou spojku, která v režimu 4A v případě prokluzu zadních kol přesune až 50 % točivého momentu na přední nápravu. Nechybí redukční převodovka a taktéž uzávěrka zadního diferenciálu. A samozřejmě možnost utáhnout až 3,5 tuny nákladu.

Amarok V6 je velmi pohodlný a při jízdě sebevědomý. Velmi dobře funguje i desetistupňový automat, u něhož jsme čekali větší zmatek při volbě správného převodu. Až na pár detailů souvisejících s digitalizací nemáme pořádnému pick-upu co vytknout, ve všech ohledech exceluje.

Plusy:

Motor V6, komfort podvozku, schopnosti.

Minusy:

Chybí mechanické ovladače, infotainment je složitější.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Co stojí nový český román?

KOMENTÁŘ

Dnes končí letošní ročník největšího světového knižního veletrhu, jenž se tak jako každý podzim koná v německém Frankfurtu nad Mohanem. Za dva roky bude čestným ...

00:07

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články