Většině lidí se logo nakonec zalíbí, hájí kritizované hokejové dresy spoluautor

emoce kvůli dresům

Většině lidí se logo nakonec zalíbí, hájí kritizované hokejové dresy spoluautorNOVÉ
nová podoba českého dresu Foto:

Foto: Český hokej

5
Domov
Echo24
Sdílet:

Proti nové podobě hokejových dresů vystoupili nezvykle ostře někteří hokejoví reprezentanti, po oficiální prezentaci se k nim přidala i část diváků. Na dresech, které hokejový svaz představil o víkendu, chybí tradiční český znak, nahrazen je velkým lvem. Hokejový svaz za návrhem stojí, změna byla podle něj nezbytná. Stejný názor má i Tadeáš Drahorád, který měl ve studiu Go4Gold návrh na starost. „Po tom, co lidé pochopili jeho příběh, se jim logo zalíbilo,“ uvedl pro Echo24.

Dresy kritizovali i někteří reprezentanti. Negativně se k jejich podobě vyjádřil například David Pastrňák. „Tak tohle nepochopím,“ napsal hokejista na sociální síti k fotografii dresu. Podobně reagoval i brankář Ondřej Pavelec, který novou podobu loga nazval ostudou.

Názory na podobu nových národních dresů české hokejové reprezentace, které poprvé sjednotí všechny mužské i ženské hokejové týmy, rezonují mezi fanoušky i odborníky. Kritikům se například nelíbí, že dres neobsahuje tradiční státní znak. „Čekali jsme, že ten návrh vyvolá emoce, protože národní symbol byl na dresech 25 let, což je dlouho. Máme ale mnohonásobnou zkušenost, že prvotní reakce na to logo byly rozpačité. Ale potom, když lidé pochopili ten jeho příběh, tak se jim to logo zalíbilo, třeba po pár dnech,“ vysvětlil postoj designového studia pro Echo24 Tadeáš Drahorád.

Podoba s logem automobilky?

Někteří lidé grafikům vyčítají, že je logo podobné některým dalším, existujícím logům. Jedním z nejčastěji skloňovaných je logo firmy Scania, která vyrábí nákladní auta nebo autobusy. „V obou případech je tam nějaké zvíře z profilu, ale to je vše. To logo je jedinečné a nezaměnitelné,“ řekl návrhář. „Je to logické, jsme v roce 2018, takových log vznikla spousta. Určitě se to nějakým způsobem něčemu podobá, protože jsou v dnešní době trendy.“ doplnil.

„Český svaz ledního hokeje potřeboval nové logo, se kterým může nakládat, jak uzná za vhodné. Značku, která bude nezaměnitelná s národním symbolem,“ uvedl Tadeáš Drahorád. „Český svaz se rozhodl, že chce svoji značku, která bude nezaměnitelná s národním symbolem. Pracovali jsme s takovým zadáním,“ dodal návrhář. Dominantní pozice lva v logu dresu podle něj vyplývá ze zadání svazu. „Zadání bylo, že musí obsahovat lva, jako národní symbol, musí mít hokejový prvek, a musí být stylizován, musí být jednoduchý a moderní. Na začátku jsme pracovali s nějakými variantami, ale v průběhu toho ročního procesu jsme vybrali jednu variantu, kterou jsme upravovali až do dnešní podoby,“ uvedl.

Potřebou opustit státní symbol změnu obhajoval i předseda Českého svazu ledního hokeje Tomáš Král. „Český hokej si letos připomíná 110 let existence. Za tohle období se vyvíjelo nejen logo samotného svazu, ale rovněž národních týmů i symbol na dresu,“ uvedl předseda svazu Tomáš Král. Dodal navíc, že problém byl i v dosavadním způsobu využití státního symbolu. „Dosavadní situace, kdy jsme nakládali s půjčeným státním symbolem, už byla neudržitelná, protože na nás neustále parazitovaly různé subjekty,“ řekl Tomáš Král.

Nově vyšívaná čísla i jména

Do konečné podoby loga promluvilo hned několik subjektů. Kromě agentury Go4Gold se na jeho vzniku podílela marketingová agentury BPA, která je partnerem Českého hokeje. Za hokejový svaz na realizaci projektu dohlížel najatý odborník. „Speciálně na tento projekt si svaz najal i Alana Zárubu, který učí na UMPRUM, aby tento projekt vedl a aby byl po odborné stránce v pořádku,“ řekl Tadeáš Drahorád.

Změna nastala i ve způsobu, jakým jsou dresy vyráběny. Současné dresy jsou vyráběny metodou sublimace, dresy jsou logy potištěny. Nové dresy se však dočkají odlišeného způsobu výroby. „Teď to bude tak, že bude pouze základ sublimovaný. Čísla, jména a národní symbol jsou nyní našité,“ řekl Tadeáš Drahorád. Dodal, že stejným způsobem jsou vyráběny i dresy, které používají hráči v NHL.

Vliv NHL zmínil i jeden z hráčů, kteří se účastnili veřejného představení nové kolekce. Ti se nové podoby dresu zastali. „V NHL vždycky kladli důraz na design, a mě samotného věci kolem týmové identity hodně zajímaly. Proto jsem rád součástí představení nové identity Českého hokeje. Líbí se mi,“ uvedl Patrik Eliáš.

Dres byl představen v sobotu v pražské hotelu Clarion. Není na něm státní znak, ale dominuje mu  logo s dvouocasým lvem. Autorem návrhu je grafické studio Go4Gold. Kromě nových dresů svaz představil celou novou vizuální identitu, logo bude například na všech propagačních předmětech. Mění se i název organizace, nově bude vystupovat jako Český hokej. Studio Go4Gold s hokejovým svazem spolupracuje dlouhodobě. V rámci uzavřeného výběrového řízení vyšla firma jako vítězná celkem dvou kandidátů.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Čtěte také: Kvitová letos vyhrála už pátý turnaj

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články