Škoda představila v Paříži nové automobily. Do konce roku 2020 uvede 20 nových modelů
Automobilový průmysl
Škoda Auto uvede do konce roku 2020 na trh 20 nových modelů, z toho devět elektrifikovaných. Na tiskové konferenci během pařížského autosalonu to uvedl předseda představenstva Bernhard Maier. Do tohoto počtu se započítávají i jednotlivé deriváty v rámci modelových řad, což platí i pro elektrifikované vozy.
V příštím roce Škoda přijde s prvním plug-in hybridem a nabídne také první elektromobil. Během pěti let automobilka investuje do alternativních pohonů a nových služeb mobility zhruba dvě miliardy eur, tedy přes 50 miliard korun. V polovině příštího desetiletí chce Škoda prolomit hranici dvou milionů vyrobených vozů.
Centrum Škody pro vývoj nových aplikací a řešení DigiLab podle Maiera již navázalo spolupráci se zhruba deseti start-upy a vytvořilo společný podnik pro nová řešení v Izraeli.
Škoda v Paříži představila koncept nástupce modelu Rapid pod názvem Vision RS, dále SUV Kodiaq v provedení RS a model Karoq v provedení Scout a Sportline.
Výroba aut v ČR letos vystoupí na další rekord, říká Wojnar
„Růst tam určitý bude, ale nebude již tak strmý. Je to dáno mimo jiné tím, že automobilky jedou na hranici svých kapacit. Produkci ovlivňuje i náběh nových modelů a také situace na trhu práce,“ podotkl Wojnar.
Nárůst očekává nejen v produkci osobních aut, ale i ve výrobě jako celku, která zahrnuje i produkci nákladních aut, autobusů, motocyklů a přípojných vozidel.
Automobilky čeká ve středu v Evropském parlamentu důležité hlasování o limitech emisí oxidu uhličitého u nových aut. Evropská komise (EK) navrhuje, aby od roku 2030 nově vyrobené automobily vypouštěly o 30 procent méně oxidu uhličitého, než je norma stanovená pro rok 2021. Výbor pro životní prostředí žádá dokonce redukci o 45 procent. Automobilky požadují snížení o 20 procent. Podle Wojnara je automobilový průmysl zemí visegrádské skupiny (V4) v požadavku jednotný, stejně jako čeští europoslanci a česká vláda. Visegrádskou skupinu tvoří Česká republika, Slovensko, Polsko a Maďarsko.
„Celkově bych si přál, aby v Evropě nedocházelo k předhánění některých zemí, kdo víc ty podmínky přitvrdí. U některých zemí je to skutečně nad rámec toho, co je realistické, co je dosažitelné,“ dodal Wojnar.
Výroba osobních aut v České republice vzrostla za osm měsíců letošního roku o 0,15 procenta na 941 931 vozů. Největší Škoda Auto zvýšila produkci o 2,7 procenta na 582 492 aut. Celkem 867 825 aut z tuzemských automobilek šlo na export.