Pražskému dopravnímu podniku zkolaboval internetový obchod pro nákup kuponů
Kolaps e-shopu DPP
Pražskému dopravnímu podniku (DPP) zkolaboval internetový obchod. Přes něj si cestující kupují předplatní kupony. Potvrdila to mluvčí DPP Aneta Řehková. Podle internetových stránek je provoz e-shopu omezen již od pátku 24. srpna. Lidé si od pondělí 27. srpna mohou kupovat virtuální lítačku, která už nevyžaduje aktivaci předplatního kuponu v takzvaném validátoru. Cestujícím se aktivuje na dálku, mohou si ho nahrát i na platební karty. Lítačka nahrazuje opencard, která vyšla město na asi 1,7 miliardy korun.
„Intenzivně pracujeme s dodavateli na odstranění chyby, která není zcela na straně systému DPP. Pro nákup elektronických kupónů prosíme cestující, aby využili e-shop na adrese www.pidlitacka.cz,“ uvedla Řehková.
Město vytvořilo portál www.pidlitacka.cz s e-shopem, ve kterém lze nakoupit jízdné podle vybraných pásem včetně kalkulace ceny nebo nahrát kupon na příslušný nosič. Lidé si také v případě zájmu nastaví upozornění na konec jeho platnosti, které dostanou buď formou SMS nebo e-mailem. Pokud se rozhodnou po zakoupení kupónu přejít například z lítačky na platební kartu, mohou nosič změnit.
Součástí nového systému je mobilní aplikace PID Lítačka, která začne fungovat od 1. září. Umožní nákup jednorázového jízdného, a to i v předstihu, přeposílat jízdenku třetí osobě, vyhledat spojení včetně výluk a nabídne přehled o parkovištích P+R.
Provoz dosud používané karty opencard bude postupně ukončen. Lidé si je budou moci od začátku září měnit za lítačky a od 1. listopadu na ně již nebude možné nahrávat kupóny. Nyní je mezi cestujícími ještě asi 240 000 opencard.