Dopravce tajil rozsah poškození metra. Proč? ptá se starosta Prahy 6

metro Bořislavka

Dopravce tajil rozsah poškození metra. Proč? ptá se starosta Prahy 6NOVÉ
poškozená souprava metra Foto:

FOTO: Facebook starosty Prahy 6 Ondřeje Koláře

2
Domov
Vojtěch Šeliga
Sdílet:

Poškodil vrták na stanici metra Bořislavka kromě tubusu i projíždějící soupravu? Starosta Prahy 6 Ondřej Kolář (TOP 09) byl nejprve Dopravním podnikem hl. m. Prahy ujišťován, že jde o nesmysl. Následně se však do médií dostaly fotografie, které poškození vagónu dokazovaly. „Dopravní podnik mě tedy trochu uvedl v omyl. Proč?“ Ptá se Kolář. „To je starý známý styl pana Dolínka, balamutit veřejnost,“ řekl pro server Echo24 . Podle náměstka pražské primátorky a radního pro dopravu Petra Dolínka ale starosta Prahy 6 lže.

Do metra pronikl 21. října omylem velký vrták ze stavby nad stanicí Bořislavka a způsobil průsak vody. Pražští policisté v souvislosti s poškozením tubusu zahájili trestní řízení. V posledních dnech však vyplynulo na povrch, že nebyl poškozen jen tubus, ale zároveň i projíždějící souprava metra. Poškození vagónů soupravy metra nakonec potvrdila i mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.

Ondřej Kolář stanici metra v noci z úterý na středu navštívil, aby zkontroloval rozsah poškození. Následně veřejnost na svém Facebooku ujišťoval, že vrták nemohl projíždějící soupravu poškodit: „Díra to byla solidní, to ano. Ale zkazky o tom, že vrták div že se nezakousl do projíždějící soupravy, jsou podle všech, se kterými jsme dnes v noci mluvili, dost mimo. A prý i kdyby náhodou došlo ke střetu (jakože dojít nemohlo, protože vrták, jakmile narazí na dutinu, automaticky vypne), tak by vlak ten vrták ulomil.“

Dva dny poté se však do médií dostaly fotografie poškozených vagónů metra, z nichž jasně vyplývá, že byla souprava skutečně vrtákem poškozena. Kritika se snesla na samotného Koláře, který veřejnost ujišťoval, že k poškození soupravy dojít nemohlo. Starosta naopak obviňuje Dopravní podnik, že mu neposkytl přesné informace.

„Podotýkám, že takovou informaci, natož fotografie, mi dole v metru nikdo z přítomných nepodal, byl jsem informován, že soupravu poškodil padající beton. Což na fotkách opravdu nevypadá. Dopravní podnik mě tedy trochu uvedl v omyl. Proč?“ Ptá se Kolář na Facebooku.

Starosta Prahy 6 následně upozornil na politické vazby vysokých představitelů pražského dopravního podniku: „Generálním ředitelem DPP je nominant hnutí ANO Martin Gillár. Hnutí ANO v Praze 6 ve volbách opravdu neuspělo a z rady se poroučí. Předsedou dozorčí rady Dopravního podniku byl až do letošního ledna radní Petr Dolínek. Ten Petr Dolínek, který pro dopravu v Praze neudělal téměř nic. A s kterým si kvůli tomu opravdu neberu servítky. Zajímavější ale je, že jeho asistentem je jistý Michal Pokorný, který je zároveň předsedou Spolku pro Hanspaulku a prostřednictvím spolku jako aktivista výstavbu objektu na Bořislavce blokoval řadu let, a to jak formou odvolání, tak prostřednictvím žalob.“

„Jde o poslední pokus dua Dolínek-Pokorný si do nás kopnout. Protože proč by se jinak DPP zuby nehty bránil nám opravu a rozsah poškození ukázat? To hraje na to, že dostali pokyn ‚shora‘. Stejně jako následné úniky fotografií do médií až po mé návštěvě a prohlášení. Proč nebyly poškozené soupravy zveřejněny hned? A nebýt toho, že jsme nakonec žádost o návštěvu museli hnát až přes představenstvo, asi bychom se tam ani nedostali a lidé by se nedozvěděli, jak to tam opravdu vypadá,“ dodal Kolář.

Kolář zvláštní jednání Dopravního podniku komentoval pro server Echo24: „To je starý známý styl pana Dolínka, někde něco rozehrát a poté už balamutit veřejnost. Pan Dolínek tam v ten den, kdy se to stalo, byl. Viděl, co se stalo, a nikomu nic neřekl. Dopravní podnik nás odmítl na místo vpustit, a muselo se rozehrát až trapné divadlo, kdy jsme museli kontaktovat členy představenstva Dopravního podniku, aby svým lidem nařídili, že nás tam mají vpustit. Pak nám tedy řekli, že nás tam sice vpustí, ale bez kamer a novinářů.“ 

„Následovalo tedy další kolečko, kdy jsme se ptali, jaký k tomu mají důvod, zda tam něco tají, či tutlají. Přitom tomu nerozumím. Když jsme se bavili s investorem, tak ten řekl, ať si klidně vezmeme kameru a přijdeme se podívat, že nám vše ochotně ukáží. Jednoduše diametrální rozdíl v tom přístupu,“ přiblížil Kolář zvláštní okolnosti pro server Echo24.

Náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek se však proti slovům Koláře ohradil. „Pan Kolář opakovaně lže a nesmyslně spojuje mé jméno s něčím, s čím nemám nic společného. Já řešil jen, jak dlouho nebude metro v provozu. Rozhodně jsem panu Kolářovi nijak nebránil, aby se na tubus podíval,“ řekl Dolínek pro Echo24.

Vrták pronikl betonovou stěnou tunelu metra a způsobil průsak spodní vody, kvůli tomu metro mezi stanicemi Náměstí Míru a Petřiny zhruba dvě a půl hodiny nejezdilo. Kromě nákladů na samotné opravy musí investor zaplatit i za mimořádné jízdy služebních vlaků, které bylo nutné objednat. Policie zahájila trestní řízení pro podezření ze spáchání přečinu obecné ohrožení z nedbalosti.

Čtěte také: Při provrtání tubusu metra na Bořislavce byly poškozeny i vagony

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit
×

Podobné články