Škoda Kodiaq RS: Nejmocnější domácí SUV

Škoda Kodiaq RS

Škoda Kodiaq RS: Nejmocnější domácí SUVautotest 10
Auto
Sdílet:

Domácí automobilka nabízí své SUV Kodiaq v různých verzích – kromě té běžné lze pořídit robustnější Scout nebo sportovněji laděný Sportline, ovšem vrchol může být jen jeden. Jmenuje se Kodiaq RS.

Jestliže základní Kodiaq koupíte od 682 900 Kč, verze RS začíná na 1 189 900 Kč. Za peníze navíc dostanete nejen dost slušnou výbavu (kam patří například LED světla, adaptivní podvozek, dvouzónová klimatizace nebo sportovní sedadla), ale také nejsilnější naftový dvoulitr v nabídce. Právě u něj začneme, protože pro pohon sportovně-užitkového vozu se dost hodí. Jeho hutný zvukový projev (zejména ve sportovním režimu) je, pravda, trochu umělý, ale při běžné jízdě je čtyřválec příkladně odhlučněn a neruší posádku žádnými klapavými zvuky. První jízdní dojmy odhalují, že jediná možná převodovka, tedy sedmistupňové dvouspojkové DSG, vyžaduje při potřebě prudšího rozjezdu (například při odbočování) trošku plánování, protože má lehkou prodlevu, než zareaguje a točivý moment 500 Nm se postará o akceleraci. S dynamickými parametry – zrychlením na stovku za 6,9 s a maximální rychlostí 221 km/h – si rozhodně neutrhnete ostudu ani v porovnání s ostatními účastníky provozu, právě naopak budou možná někteří dynamikou 4,7 metru dlouhého SUV překvapeni. V praxi oceňujeme hlavně schopnost pružného zrychlení, která nepolevuje ani ve vysokých rychlostech. Motor se ochotně vytáčí a téměř v celém spektru otáček nabízí dostatečný tah vpřed, navíc ve sportovním režimu podpořený rychle podřazující převodovkou.

Výhodou naftového motoru je i jeho nízká spotřeba – pokud budete RS využívat zcela běžným způsobem, umí jezdit za 7 litrů na 100 km, což při vyšší hmotnosti považujeme za odpovídající, fajn hodnotu. Kodiaq RS váží zhruba 1,9 tuny, což je docela dost. A je to znát zejména v zatáčkách. Ačkoli progresivní řízení celkem dobře informuje o možnostech vozu při zatáčení a čumák se ochotně stáčí do oblouku, hmotnost je při ostřejší jízdě citelná.

Jenže tady přesně narážíme na celý koncept – Kodiaq RS prostě není sportovní auto ani sportovní SUV (na to nemá tak vysoký výkon). Je především velmi prostorným vozem s jasně a přehledně definovaným interiérem, vyšší pozicí k sezení, řadou dobře fungujících asistentů a funkcí rychlé konektivity, do kterého naložíte buď sedm lidí, nebo skutečně velké množství zavazadel (kufr má objem 725 až 1960 litrů!). To, že jede a vypadá lépe než základní verze, je vlastně příjemný bonus. Výhody má ale verze RS i jiné – tak například velmi příjemná sportovní sedadla s dobrým bočním vedením, která jsou o dost lepší než u běžných verzí, prima pozici za sportovním volantem s dobrým přehledem o okolí či efektní doplňky, mezi něž řadíme i 20palcová kola s velmi povedeným designem.

Upřímně řečeno, čekali jsme, že se negativně podepíšou na jízdním komfortu vozu, ale kupodivu se tak
nestalo. Kodiaq RS je samozřejmě tužší než základní verze, ale v tomto případě je to ku prospěchu věci a přispívá to k jistějším a sebevědomějším jízdním vlastnostem a pocitu z řízení, což jsou aspekty, které společně s přílišnou houpavostí vytýkáme běžným verzím. Podvozek se vzpěrami MacPherson vpředu a víceprvkem vzadu využívá zkrutné stabilizátory a na českých okreskách nečekaně bravurně zvládá nerovnosti. Nekonají se žádné nepříjemné rázy ani uskakování – dalo by se říct, že naladění je dobře zvládnutým kompromisem mezi vyloženou sportovností a plavnou, komfortní jízdou, známou i z jiných modelů značky Škoda.

Kodiaq RS je dobře odladěný vůz, který právem stojí na vrcholu nabídky. Volba jeho pohonu dává smysl, motor dostatečně lačně zrychluje, přitom je úsporný. Vzhledem k tomu, kolik dalších RS jsme během testovacího týdne potkali, je jasné, že to mnozí vidí podobně…



Plusy:
Motor, sedadla, jízdní vlastnosti.

Minusy:
Prodleva převodovky, necitlivý pedál plynu.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit
×

Podobné články