Světová média se spojila, aby bojovala proti Googlu a Facebooku
Boj o inzerci
Pět velkých světových médií CNN International, Financial Times, Reuters, The Guardian a The Economist se spojilo do reklamní aliance Pangaea, která se má v rámci online reklamy stát protiváhou gigantu Google nebo sociálním sítím Facebook a Twitter. Informoval o tom deník Business Insider.
Aliance zahájí své zkušební fungování letos v dubnu a nabídne inzerentům přístup k 110 milionům čtenářů po celém světě a jejich základním údajům. Zároveň výrazně zjednoduší transakční proces, kdy pomocí jednoho převodu klient zaplatí reklamu hned na několika internetových stránkách, což v minulosti možné nebylo.Britský deník Guardian, který projekt vede, uvedl, že budou fungovat za pomoci reklamní technologie společnosti Rubicon Project.
Protiváha Facebooku, Googlu a dalším
Ve vedení aliance v začátcích zasednou hlavní představitelé jednotlivých médií. Postupem času by se ale mělo utvořit samostatné, nezávislé vedení. Hlavním důvodem vzniku projektu jako Pangea je neschopnost jednotlivých médií či deníků konkurovat na poli reklamy gigantům jako je Facebook nebo Google. Pro srovnání, deník Guardian za měsíc přečte asi 43 milionů unikátních čtenářů, Facebook ale za stejné období aktivně užije asi 1,4 miliardy uživatelů. Volba inzerentů je potom převážně kvůli číslům jasná.
Podíly prozatím nejsou jasné
Finanční ředitel Guardian News&Media prozatím nechce prozradit, jak velké podíly v alianci náleží jednotlivým médiím. Stejně tak prozatím neprozrazuje očekávání Guardianu na zvýšení výnosu z reklam. Osvětlil ale, že čekají spíše „malá zlepšení než velké transformace“.
Pangea je název původního kontinentu, který na zemi existoval před asi 300 miliony let a začal se rozpadat ve chvíli, kdy na zemský povrch stoupli dinosauři. Název údajně vymyslel manažer z britského deníku Guardian, který v minulosti studoval geografii.
Zpravodajská agentura Reuters je největším světovým multimediálním zdrojem informací, denně se její zprávy dostanou až k jedné miliardě lidí. CNN International, které je dostupné v pěti světových jazycích se dostává do 385 milionů domácností po celém světě. Působí jak v Evropě, Africe, Latinské Americe tak i v Asii. Financial Times se zase řadí k jednomu z hlavních informačních zdrojů ze světa byznysu.