Většina světových médií novou titulku Charlie Hebdo neotiskla

Většina světových médií novou titulku Charlie Hebdo neotisklaNOVÉ
Titulní strana Charlie Hebdo Foto: FOTO: Archiv
1
Svět
Echo24
Sdílet:

Titulku nového čísla satirického týdeníku Charlie Hebdo, na které je opět karikatura proroka Mohameda, odmítla zveřejnit mnohá světová média. Hlavním argumentem byl ohled na muslimy, kteří zobrazování proroka považují za urážku a rouhačství. Odvážlivce, kteří ji na svých stránkách otiskli, lze spočítat téměř na prstech jedné ruky.

Americký list The New York Times titulní stranu neotiskl, na svém serveru na ni ale nabídl odkaz. Se zveřejněním naopak neváhal deník The Washington Post. Z evropských deníků novou karikaturu otiskl německý Frankfurter Allgemeine, italský Corriere della Sera nebo britský The Guardian. Ten ji ale umístil pouze ve velmi malé podobě do středu článku. V úvodu dále upozornil, že článek karikaturu, která může být považována za útočnou, obsahuje. 

V Česku se kontroverzní obálka Charlie Hebdo objevila v Hospodářských novinách a Právu. Nové číslo Charlie Hebdo vyšlo i v muslimském Turecku, jeho zhuštěné vydání měl jako přílohu opoziční deník Cumhuriyet. V Rusku média kontroverzní obrázky nezveřejnila, neboť ruské cenzura předem sdělovací prostředky varovala před publikováním karikatur na náboženská témata.

Čtěte také: Islámský duchovní: 'Charlie je válečný čin, a ten se trestá smrtí'

Nezveřejnit obálku nového čísla se rozhodla i britská televizní stanice SkyNews. V živém večerním vysílání, ve kterém obálku na kameru ukázala jedna z redaktorek týdeníku, Caroline Fourestová, režie rychle přepnula obraz zpátky do studia.

Moderátorka Dharshini Davidová se vzápětí za tento incident omluvila. „My ve SkyNews jsme se rozhodli obálku nezobrazovat, proto bychom ocenili, Caroline, abys obálku neukazovala na kameru. Omlouvám se tímto všem, kdo by to mohl považovat za útok,“ řekla Davidová ve vysílání.

„Vše je odpuštěno,“ hlásá na titulní stránce nápis nad karikaturou plačícího proroka Mohameda držícího symbolické poselství „Je suis Charlie“. Zatímco obvyklý náklad magazínu činí 60.000 kusů, v reakci na teroristický útok se časopis rozhodl vytisknout podstatně více exemplářů - zprvu tři a nakonec pět milionů. Aktuální číslo znovu útočí na radikální islám, ale i na křesťany a francouzské politiky.

Více zde: 'Je to jen člověk, který pláče.' Jak vznikla titulka, již islám odmítá

Do zhruba 25 zemí světa, kde Charlie Hebdo vyšel v šesti jazykových mutacích, bylo odesláno na 300.000 kusů časopisu. Do Česka přijde nové číslo až příští týden, objednáno je 300 výtisků francouzské verze. 

Více zde: Charlie Hebdo bude v Česku za 140 Kč, zřejmě příští týden

Čtěte také: Charb přivedl redakci na smrt, říká zakladatel Charlie Hebdo

Je to provokace, kritizoval turecký premiér nové číslo Charlie Hebdo

Sdílet:

Hlavní zprávy

Absolutně smírčí volby

KOMENTÁŘ

Po politickém dění minulého týdne, které někdo nazývá turbulentním, jiný jej vnímá jako vládní krizi, třebaže jde o normální politiku, na jakou jsme si akorát ...

00:06

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz