Mafie chtěla ukrást tělo Enza Ferrariho a vydírat rodinu

Chtěli unést zakladatele automobilky

Mafie chtěla ukrást tělo Enza Ferrariho a vydírat rodinuNOVÉ
Gang chtěl unést tělo Ferrariho, odhalila italská policie Foto:

FOTO: http://auto.ferrari.com

1
Svět
Echo24
Sdílet:

Italská policie odhalila skupinu zločinců, kteří si chtěli vydělat peníze únosem tělesných pozůstatků zakladatele automobilky Ferrari. Únosci hodlali požadovat za jeho tělo výkupné od příbuzných či vedení automobilky.

Tělo zakladatele Ferrariho bylo pohřbené před více než čtvrt stoletím. Informovala o tom dnes policie z italského ostrova Sardinie. Zločinný plán policisté náhodně odhalili během vyšetřování obchodů se zbraněmi a drogami. Podrobnosti o gangu ani chystané akci podle agentury Reuters policie nezveřejnila.

Enza Ferrariho už od raného věku fascinovaly rychlé vozy, ve svých 21 letech se tak roku 1919 rozhodl přihlásit jako závodní jezdec automobilce Alfa Romeo. Po zhruba desetileté kariéře, při níž zcela ovládl několik slavných závodů, se však rozhodl firmu opustit, aby si založil vlastní značku Scuderia Ferrari.

Ikonická automobilka s černým koněm na přídi se postupně propracovala mezi světovou závodnickou špičku, v závodech Grand Prix úspěšně konkurovala tehdy téměř nepřekonatelným mercedesům. Ferrariho podnikatelské úsilí však přerušila druhá světová válka, když jeho továrna musela dodávat automobilové součástky pro vládnoucí režim Benita Mussoliniho.

Konec války vdechl italské automobilce nový život, symbolem změny se stalo i vypuštění slova „Scuderia“ z názvu, další produkty tak nesly už pouze jméno zakladatele. Ferrari se navíc přestal soustředit na seriál Grand Prix, místo toho upřel pozornost na nově se ustavující závody Formule 1. Postupně se mu podařilo vybudovat silný tým, jímž postupně prošlo hned několik mistrů světa. Tituly pro Enza Ferrariho získali postupně Juan Manuel Fangio, Mike Hawthorn, Phil Hill nebo John Surtees.

Ekonomická síla Ferrari však postupně slábla, roku 1965 tak přešla pod koncern Fiat. Sám Enzo Ferrari se však stále aktivně podílel na vývoji nových vozů. Nadšení pro rychlé vozy neztratil zakladatel slavné značky až do své smrti v roce 1988, když mu bylo 90 let. Pohřben je ve městě Modena ve střední Itálii.

Čtěte také: Tisíce na jednom místě. Největší sraz klasických aut a youngtimerů

Sdílet:

Týdeník Echo

Koupit
×

Podobné články