Hipster je mrtev. Ať žije yuccie! Nová subkultura je tady
Mladý, městský a kreativní
Soudobou společnost charakterizuje množství nejrůznějších subkultur – nových, i těch recyklovaných. Punkeři, hippies, emo, metalisti atd. Nejpopisovanější, nejnenáviděnější a zároveň nejrozšířenější z nich – hipsteři - začínají být minulostí a začíná je nahrazovat nový fenomén tzv. yuccies, jak na serveru Mashable píše blogger David Infante.
Nedbalý drdol na vrchu hlavy, hnědé kulaté kostěné brýle, staromódní, vytahaný a o několik velikostí větší svetr, upnuté kalhoty a pánské polobotky u žen. U druhého pohlaví zase pěstěný plnovous, viditelná tetování a kšandy. Jedny z mnoha typů hipsterů, kteří v posledních letech zaplavili světové metropole západního světa. Subkultura, která si libuje v návratu do minulosti, užíváním starých věcí jako kinofilmových aparátů, veganském stravování ve fair trade kavárnách s doubleshotem a silném vymezování se vůči mainstreamu - přestože třeba na iPhone si nenechají sáhnout.
Během let se ovšem ze snahy nebýt mainstreamem stal mainstream. Hipsteři jsou překonaní a společnost už nebaví. Je tedy nutný nástup nové subkultury, a tou mají být podle amerického blogera Davida Infantea tzv. yuccies.
#Hipster vs #Yuccies. When everyone is rejecting the mainstream, no one is. When everyone is a hipster, no one is. http://t.co/P4ryB9eONw
— Anna Lundqvist (@annalundqvist)
10. Červen 2015
Nový termín yuccie skrývá zkratku Young Urban Creative, nebo-li volně přeloženo mladý městský člověk s nápady a představivostí. Název je kombinací slov yuppie a hipster.
S yuppiem, který je zase zkratkou pro Young Urban Professional, neboli mladého městského profesionála, což označuje mladého člověka mezi 25 a 35 lety, jenž má nadprůměrně výdělečnou práci a jeho hlavním cílem je vydělávat peníze.
Yuccies si berou z obojího něco. Jsou úspěšní jako yuppie a kreativní jako hipsteři. Pocházejí ze zajištěné městské rodiny, která je vychovala ve víře v mimořádnou sílu vzdělání a také v tom, že si nezaslouží jen plnit si své sny, ale také na nich vydělávat.
V reálu je podle Infantea můžeme identifikovat jako sociální konzultanty koordinující sponzorované instagramové kampaně pro lifestylové značky, jsou to také tzv. brogramátoři, tedy programátoři s vysokým sociálním statusem a vypracovaným tělem ,nebo v neposlední řadě i jako vynalézavé malé podnikatele s bambusovými slunečními brýlemi.
Jejich největším snem je rychle zbohatnout, ale zároveň si udržet kreativní nezávislost. Pro bloggera samotného, který se za jednoho z yuccie považuje, se vnímání peněz pohybuje od ,,velmi špatné“ po ,,občas fajn“ a nad tím pro něj a ostatní z kmene yuccie stojí osobní hodnota toho, co vytváří. Tedy nedefinují sami sebe na základě bohatství ani jeho odmítání, ale vztahem mezi ním a vlastní tvořivostí. Chtějí být placeni za vlastní nápady, a ne za naplňování cizích představ.
Ale pozor: Infante je charakterizuje ale i jako sebestředné cyniky, kteří nedokáží žít bez svého standardu.