Nedržíte se našeho kodexu? Přijdete o reklamu, oznámil Seznam
Nová pravidla
Společnost Seznam.cz, která patří k nejsilnějším hráčům na českém internetu, začala vytipovaným zpravodajským serverům oznamovat, že ukončuje jejich spolupráci se službou Sklik. Tato služba spadající pod Seznam.cz přitom umísťuje na jednotlivé weby reklamu, díky níž mohou tyto stránky dosáhnout určitého zisku díky provizi z reklam.
Pokud chce jakýkoliv zpravodajský web používat Sklik, musí nově respektovat sedm podmínek stanovených Seznamem. Hned v první podmínce je uvedeno, že každý spolupracující zpravodajský server musí dodržovat etický kodex Seznamu, který platí pro zaměstnance společnosti Seznam.
- obsah stránek nerespektuje zásady novinářské práce či zpravodajské etiky
- názory a komentáře na těchto stránkách jsou vydávány za zpravodajství
- obsah stránek je v rozporu s fakty, smyšlený, dezinformační či klamavý
- informace na těchto stránkách jsou uváděny v zavádějících kontextech či obsahují konspirace vydávané za zpravodajství
- obsah stránek bez právního důvodu dehonestuje osoby či další subjekty
- na stránkách není uveden jejich provozovatel
- autoři obsahu na těchto stránkách jsou smyšlení
Podle představ provozovatelů Seznamu tím tzv. dezinformační weby přijdou o provize z reklam. Tento postup firmy Seznam.cz ocenil minulý týden premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD), mluvčí prezidenta Jiří Ovčáček to naopak označil za cenzuru.
„Oceňuji přístup Seznamu. Velmi dobrá metoda, jak čelit serverům, které záměrně šíří lživé informace,“ uvedl před několika dny na Twitteru premiér Sobotka.
Sklik zobrazuje na webech reklamu na různé firmy či služby. Sklik se nesmí zobrazovat například na webech s pornografií, nelegálním obsahem nebo třeba obtěžujícím hlasitým zvukovým doprovodem.