Babiš se vrhnul do kampaně. Místo schůzí ve sněmovně jezdí po Česku
Regionální a senátní volby
Hnutí ANO zahájilo kampaň pro podzimní krajské a senátní volby se sloganem Chceme lepší Česko. Andrej Babiš již cestování po ČR a debaty s občany zahájil, po krajích ale sbírá politické body i místo plánovaných schůzí sněmovny. Ve středu tak místo účasti na parlamentní schůzi bude Babiš na návštěvě Pardubického kraje. Jeho kampaň se chce se soustředit na zdravotnictví, bezpečnost, školství, dopravní infrastrukturu, sociální služby a efektivní a transparentní řízení úřadů. Do prázdnin ji budou dominovat tradiční billboardy, hlavní fáze přijde podle hnutí na konci léta. Na centrální úrovni by na oslovení voličů před hlasováním mělo jít 60 milionů korun, o deset milionů víc, než Babiš před časem předpokládal.
Andrej Babiš bude místo plánovaných schůzí poslanecké sněmovny objíždět kraje a lobbovat za své hnutí. Vyplývá to z Babišem ohlášeného začátku kampaně, které se účastní i přes zasedání PS. Například ve středu 4. května bude Babiš pendlovat mezi základní školou, univerzitou, lokální firmou i domově důchodců na Pardubicku.
Ministra financí a šéfa Agrofertu čeká na návštěvě Pardubického kraje pobyt na základní škole, kde se chystá diskutovat o problémech alternativního vzdělávání. Na ekonomické fakultě Univerzitě Pardubice plánuje diskuzi se studenty, odpoledne se přesune do firmy na laboratorní vybavení Medesa, do místního domova seniorů a den zakončí debatou s občany v kulturním domě v Hlinsku.
I když se očekává třetí čtení některých důležitých zákonů, jako je například kontroverzní protikuřácký zákon, Babiš si bude hledět svých vlastních stranických zájmů. To podpořil i videem z focení na novou kampaň, kde tradičně v bílé košili pózoval s kandidáty pro senátní volby jako jsou bývalá ministryně spravedlnosti Helena Válková nebo žokej Josef Váňa.
„Přibral jsem 15 kilo. Každý mi nadává, tak jsem si aspoň dal hamburgera,“ glosoval na sociálních sítích Babiš své nakynutí ze 77 kilo s přiloženým videem z focení, pod které nejde na serveru YouTube přidávat komentáře. Na videu mimo jiné říká, že mu „všichni nadávají, tak proč by si nedal McDonalda“.
Od začátku května se pak po republice objevují billboardy, na kterých jsou lídři jednotlivých kandidátek a předseda hnutí, vicepremiér a ministr financí Andrej Babiš. V menší míře se dělá propagace i v tisku, na internetu a sociálních sítích, uvedlo hnutí. Hlavní fáze kampaně bude následovat po prázdninách, prezident Miloš Zeman volby vyhlásí na 7. a 8. října.
Kampaň podle Babiše bude pozitivní. „Nechceme se vymezovat. V regionech je ale hodně co vylepšovat a my jsme, myslím, za dva roky ve vládě ukázali, že to zvládneme. To základní máme snad na billboardech, ale já si stejně myslím, že se nejvíc dozvím přímo od lidí,“ uvedl Babiš, který minulý čtvrtek zahájil kontaktní kampaň v Olomouckém kraji, tento týden navštíví Pardubice a Brno.
Styl kampaně se nemá nijak měnit oproti tomu, kterým se ANO prezentovalo před předchozími volbami. „Kampaň bude levná a kontaktní, jak jsme zvyklí my i naši voliči,“ řekl Babiš. Na centrální úrovni podle něj bude stát kolem 60 milionů korun. V polovině března Babiš odhadoval, že rozpočet bude o deset milionů nižší.
Součástí kampaně je i webový portál Chceme lepší Česko, který má umožnit veřejnosti vyjádřit se k vybraným tématům a sdílet témata.