Paříž–Bordeaux za dvě hodiny. Francie má nové linky TGV

rychlost až 320 km/hod

Paříž–Bordeaux za dvě hodiny. Francie má nové linky TGVNOVÉ
TGV Foto:

FOTO: Shutterstock

2
Svět
Echo24
Sdílet:

V Paříži byl dnes slavnostně zahájen provoz dvou tratí rychlovlaků TGV z Paříže do Bordeaux a do Rennes. Na spoj do Rennes v severozápadní Francii jako jeden z prvních cestujících nastoupil okolo 17:00 také prezident Emmanuel Macron. Běžní pasažéři ale budou moci začít tyto linky využívat až v neděli. Výstavba tratí, která trvala několik let, stála dohromady přes deset miliard eur (přes 261 miliard Kč).

Přítomnost hlavy státu na palubě TGV si podle francouzského tisku vyžádala větší bezpečnostní opatření, než kdyby se Macron přesouval letadlem. Deník Ouest-France napsal, že jeden rychlovlak pojede kvůli případným překážkám na trati před soupravou s Macronem a třetí TGV bude celý konvoj uzavírat. Přísně střežené budou též mosty, pod nimiž vlak bude projíždět.

Úprava či vybudování celých nových úseků železnice a také nasazení modernějších souprav umožní vlakům na řadě míst dosahovat rychlosti až 320 kilometrů za hodinu. Cestujícím je slibován vyšší komfort s možností otáčení křesel do směru jízdy v první třídě či spolehlivý přístup k internetu a dobíjení elektronických zařízení.

Mezi Bordeaux a Paříží má jízda trvat dvě hodiny a čtyři minuty namísto dosavadních tří hodin a 14 minut. Z metropole do Rennes potrvá cesta jednu hodinu a 25 minut místo dřívějších dvou hodin a čtyř minut. O hodinu se tak zrychlí i cesta do nejzápadněji položeného francouzského města Brest, která potrvá 3 hodiny a 25 minut.

Francouzské dráhy SNCF doufají, že do roku 2019 jim díky těmto novým linkám rychlovlaků přibudou až čtyři miliony cestujících.

Na mapě jsou zobrazen existující, budované a plánované trasy vlaků TGV
Na mapě jsou zobrazen existující, budované a plánované trasy vlaků TGV Foto:

FOTO: railroad.net

Vlaky TGV do Bordeaux a Rennes jezdí podle francouzských médií už 20 let, ale trať pro rychlovlaky nebyla na celém úseku cesty, na jejíž části musely jet soupravy po klasických kolejích. Přestavba na trať pro rychlovlak byla technicky náročná zvlášť na trase do Bordeaux, uvedl list Le Figaro.

Čtěte také: Vlaky s lidmi se pořítí rychlostí 300 km za hodinu bez strojvůdce. Už za 5 let

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články