Reklama na sladkosti pouze v noci. Německo chce bojovat s dětskou obezitou

NEZDRAVÉ STRAVOVÁNÍ

Reklama na sladkosti pouze v noci. Německo chce bojovat s dětskou obezitou
Německé ministerstvo zemědělství chce omezit reklamy na potraviny s vysokým obsahem cukru, tuku a soli cílené na děti. Ilustrační snímek. Foto: Shutterstock
1
Svět
Sdílet:

Německý ministr zemědělství Cem Özdemir chce omezit reklamu na potraviny s vysokým obsahem cukru, tuku a soli, která cílí na děti. Podle jeho návrhu by se nesměla objevovat ve vysílání rozhlasových a televizních stanic pro děti nebo na internetových platformách, jako je youtube, píše portál Zeit Online.

Reklama na potraviny, které jsou považovány za škodlivé, by na nich mohla být vysílána jen od 23 hodin do šesti hodin. „Musíme se postarat o to, aby děti mohly vyrůstat zdravěji,“ řekl Özdemir, politik za Zelené. Zdůraznil, že nechce zavést plošný zákaz reklamy na potraviny, jako jsou cukrovinky nebo slané pochutiny, chce jen omezit tu cílící na děti. Podle jeho návrhu by se nesměla objevovat ani v časopisech určených pro děti nebo na billboardech stojících v okolí škol nebo třeba plaveckých bazénů. Při určování toho, co je nezdravá potravina, se chce řídit doporučeními Světové zdravotnické organizace (WHO).

Zeit Online připomíná, že k omezení reklamy na potraviny s vysokým obsahem cukru, soli a tuku mířící na děti se přihlásila současná německá vládní koalice už ve své koaliční smlouvě.

Özdemirův návrh podporují pediatři, spotřebitelská organizace Verbraucherzentrale Bundesverband nebo Německá obezitologická společnost, která připomíná, že obezita u dětí je rozšířený zdravotní problém a že reklama na nevhodné potraviny je jedním z faktorů, které k ní přispívají.

Özdemirovy plány se nelíbí liberální FDP, která je spolu se Zelenými a sociálními demokraty ve vládě, ani opoziční Křesťanskodemokratické unii (CDU). Podle Steffena Bilgera z CDU Özdemir „chystá cestu pro dirigismus, byrokracii a státní paternalismus“. Pochybnosti má i předsedkyně sociálních demokratů Saskia Eskenová. Říká sice, že reklama nesmí být co do působení propagovaných výrobků na zdraví zavádějící, děti by ale podle ní měli před nezdravými potravinami chránit hlavně rodiče.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články