Nejhodnotnější značkou světa je Apple. Návrat mezi elitu hlásí Coca-Cola

NEJHODNOTNĚJŠÍ ZNAČKY SVĚTA

Nejhodnotnější značkou světa je Apple. Návrat mezi elitu hlásí Coca-Cola
Nejhodnotnější značkou na světě je Apple. Foto: Shutterstock
1
Ekonomika
Echo24
Sdílet:

Nejhodnotnější značkou světa je Apple, za ním následují Google a Microsoft, který předstihl loni třetí Amazon. Z netechnologických značek si prvenství připsal McDonald's, do první desítky se vrátila Coca-Cola. Vyplývá to z žebříčku 100 nejhodnotnějších značek světa BrandZ, který sestavuje výzkumná společnost Kantar.

Indexu stále dominují značky ze Spojených států. Do první desítky se dostala již jen čínská mediální společnost Tencent a francouzský prodejce luxusního zboží Louis Vuitton.

Celková hodnota 100 značek dosahuje 6,9 bilionu USD, což oproti roku 2022 představuje 20procentní pokles. Pouze 16 značek první stovky vykázalo růst své hodnoty.

V žebříčku TOP 100 jsou opět nejvíce zastoupeny technologické značky. Kategorie luxusního zboží, rychlého občerstvení a potravin a nápojů se však ukazují být nejodolnější vůči tržním výkyvům.

Deset nejhodnotnějších značek světa

Pořadí

Značka

Hodnota v roce 2023 (v mld. USD)

Meziroční změna hodnoty (v mld. USD)

1.

Apple

880,455

-67

2.

Google

577,683

-242

3.

Microsoft

501,856

-110

4.

Amazon

468,737

-237

5.

McDonald's

191,109

-5

6.

Visa

169,092

-22

7.

Tencent

141,020

-73

8.

Louis Vuitton

124,822

+1

9.

MasterCard

110,631

-6

10.

Coca-Cola

106,109

+8

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články