Jak si vede Český žurnál: Dělníky bulváru stíhá Gadžo
Na cyklus autorských dokumentů Český žurnál se dívá víc lidí než loni. Před posledním dílem Obnažený národ, který ve středu vymaluje obraz Čechů na dovolené v Chorvatsku, je průměrná sledovanost 192 tisíc lidí. Na první řadu Českého žurnálu se v průměru dívalo 158 tisíc lidí.
Největší úspěch měli zatím Dělníci bulváru, hojně diskutovaní v médiích a propagovaní Českou televizí. Vidělo je 295 tisíc lidí, což je zatím rekord Českého žurnálu, stejně jako číslo 42 539 u diváků, kteří si dokument Víta Klusáka pustili v iVysílání.
Ale oproti druhému nejúspěšnějšímu dílu Gadžo (260 tisíc diváků), jehož režisér Tomáš Kratochvíl se vydal žít mezi Romy, si film o práci bulvárních novinářů udržel ve sledovanosti jen mírný náskok.
Česká televize nedokáže vystopovat sledovanost v čase, takže nelze určit, jestli se k portrétu bulvárního novináře Pavla Novotného diváci vrátili o čtrnáct dnů později po úmrtí Ivety Bartošové.
Dělníci bulváru nicméně nebyli pro ČT2 ani nejsledovanějším pořadem dne, cestopisy Trabantem Jižní Amerikou a Na cestě po Rangúnu sledovalo 351 a 386 tisíc diváků.
Podprůměrnou sledovanost pak měl Zločin pana Chytila o problémovém projektu Opencard (95 tisíc) a přes oživení kauzy OKD i díl Já, horník (120 tisíc). Oba díly vidělo v iVysílání přes pět tisíc lidí.
Soužitím s romskou menšinou se zabýval i loňský dokument Život a smrt v Tanvaldu, který byl z první řady nejúspěšnější s 207 tisíci diváků. Cyklus dále nabídl příběh Romana Smetany, který politikům na billboardech přimaloval tykadla, nebo pohled od zákulisí přímé volby prezidenta.
RECENZE Českého žurnálu na Echo24.cz:
Dělníci bulváru v zahradě plné kvetoucích narcisů
Já, horník! aneb vzkaz Praze z onoho světa