Seznam.cz nebude hodnotit obsah webů. Představenstvo o záměru nevědělo
Seznam nebude měnit pravidla pro reklamu
Internetová firma Seznam.cz nakonec nebude hodnotit obsah zpravodajských webů kvůli umísťování reklamy na ně ze svého programu Sklik. O nově zavedených pravidlech, které znemožňovala umístění reklamy na serverech s problematickým obsahem, představenstvo firmy nevědělo a následně je zrušilo. Vyplývá to z dnešního vyjádření společnosti.
„Představenstvo o záměru zpřísnit pravidla reklamy v oblasti zpravodajských webů nevědělo, a pokud by o ní ode mne vědělo, nepustilo by ji do realizace. Představenstvo a majitel společnosti si nepřeje, abychom se snažili určovat objektivnost a pravdivost zpravodajských webů, které jsou zařazeny do naší reklamní sítě. Proto jsme dnes z pravidel reklamy tato kritéria pro zpravodajské weby odebrali,“ uvedl výkonný ředitel Seznamu Michal Feix.
O zavedení přísnějších pravidel pro zařazení webů do reklamní sítě Sklik informovala některá média minulý týden. Aby mohly zpravodajské weby zobrazit Sklik, nesměly podle těchto pravidel mimo jiné uvádět lživé a klamavé informace, vydávat komentáře a konspirační teorie za zpravodajství nebo zveřejňovat články se smyšlenými autory. Na webu musel být také uveden jeho provozovatel.
Zpřísnění pravidel vyvolalo rozporné reakce. Ocenila jej část politiků včetně premiéra Bohuslava Sobotky (ČSSD), podle kterého šlo o dobrou metodu, jak čelit serverům, které šíří lživé informace. Mluvčí prezidenta Jiří Ovčáček naopak firmu za to, že požadovala dodržování zpravodajské etiky, zkritizoval a označil to za cenzuru.
Čtěte také komentář: Kdo šíří lži a nenávist?
Sklik zobrazuje na webech reklamu na různé firmy či služby. Do programu se mohou jako partneři zapojit servery splňující podmínky Seznam.cz a za zobrazení reklamy na svých webech pak dostávají od Seznam.cz provizi z výnosů z reklamy.
Seznam.cz má roční tržby přes tři miliardy korun. Významnou část tvoří právě příjmy z inzerce. Majitelem společnosti je její zakladatel Ivo Lukačovič.