Pilot Germanwings hledal na internetu sebevražedné metody
Katastrofa airbusu
Kopilot německého airbusu Andreas Lubitz si těsně před letem na internetu dohledával sebevražedné metody a informace o zabezpečení dveří kokpitu. Oznámila to německá prokuratura. Vyšetřovatelé letecké tragédie také našli druhou černou skříňku letounu. Ta má obsahovat technické údaje o letu. Údaje z první černé skříňky ukazují právě na vinu kopilota, který měl záměrně změnit letový kurz a poslat letadlo se 149 cestujícími k zemi.
Z analýzy tabletu, který zabavila policie v pilotově düsseldorfském bytě, vyplývá, že ještě den před havárií hledal informace o sebevraždách a zabezpečení pilotní kabiny.
Na vinu druhého pilota ukazuje nahrávka palubního záznamníku. Podle vyšetřovatelů využil toho, že kapitán odešel z kokpitu na toaletu. Zpět ho již nepustil a záměrně zahájil klesání, čímž letadlo navedl do horského masivu. Během vyšetřování se také ukázalo, že pilot trpěl psychickými problémy a že v minulosti měl údajně sebevražedné sklony.
Co a kdy lze očekávat z analýzy druhého záznamníku, by mělo zaznít ještě dnes večer na tiskové konferenci v Marseille. Setkání s novináři slíbil podle zahraničních agentur tamní prokurátor Brice Robin, který vede ve Francii vyšetřování katastrofy airbusu, který letěl ze španělské Barcelony do německého Düsseldorfu.
Našly se záznamy z druhé černé skříňky
Zařízení má obsahovat technické údaje o letu, který skončil smrtí všech 150 lidí na palubě. Nalezenou „skříňkou“ je záznamník letových parametrů, který registruje například výšku letu či rychlost stroje. Krátce po neštěstí 24. března se už našel zvukový záznamník. Ten zaznamenává konverzaci mezi piloty, s leteckými dispečery i veškeré další zvuky v kabině.
Second black box found at #Germanwings crash site http://t.co/rmWal469wd pic.twitter.com/YvFvKxCl7s
— BBC Breaking News (@BBCBreaking)
2. Duben 2015
Záznamy z druhé černé skříňky mohou být ale nenávratně poškozeny, jak dříve upozornil předseda představenstva německé společnosti Lufthansa Kay Kratky. Přehrávač totiž nevysílal žádný signál, což prý naznačuje, že záznamy budou pro další šetření nepoužitelné.
Více zde: Pilot Lubitz měl v minulosti sebevražedné sklony
Řada leteckých společností už na základě dosavadních výsledků vyšetřování nařídila, aby v době letu byly v pilotní kabině letounu vždy nejméně dva lidé. Evropská agentura pro bezpečnost civilního letectví (EASA) minulý týden vydala v tomto ohledu stejné doporučení.
Investigators say they have found the second black box from the crashed #Germanwings plane http://t.co/vxOpnQgxfb pic.twitter.com/k62o9Jo8io
— Sky News (@SkyNews)
2. Duben 2015
Pokud si jeden z pilotů potřebuje během letu odskočit třeba na toaletu, musí podle nových pravidel do pilotní kabiny přijít na dobu jeho nepřítomnosti někdo z palubního personálu. Podobnými pravidly se řada leteckých společností řídila už před pádem airbusu Germanwings – byly mezi nimi české firmy ČSA a Travel Service či britské Jet2 a Flybe a irská Ryanair.
Německý airbus A320 společnosti Germanwings havaroval minulé úterý ve francouzských Alpách. Nikdo ze 150 cestujících na palubě neštěstí nepřežil. Druhý pilot nevpustil podle francouzské prokuratury kapitána do pilotní kabiny a stroj navedl na kurz, který skončil nárazem do horského masivu. Následné vyšetřování ukázalo na pravděpodobné psychické problémy mladého kopilota.
#A320 #Germanwings crash: 2nd black box found from French Alps site https://t.co/tASGnkdvcB pic.twitter.com/vPJfAM3zsz
— FRANCE 24 English (@France24_en)
2. Duben 2015