Pilot Germanwings hledal na internetu sebevražedné metody

Katastrofa airbusu

Pilot Germanwings hledal na internetu sebevražedné metodyAKTUALIZUJEME 1
Svět
Echo24
Sdílet:

Kopilot německého airbusu Andreas Lubitz si těsně před letem na internetu dohledával sebevražedné metody a informace o zabezpečení dveří kokpitu. Oznámila to německá prokuratura. Vyšetřovatelé letecké tragédie také našli druhou černou skříňku letounu. Ta má obsahovat technické údaje o letu. Údaje z první černé skříňky ukazují právě na vinu kopilota, který měl záměrně změnit letový kurz a poslat letadlo se 149 cestujícími k zemi. 

Z analýzy tabletu, který zabavila policie v pilotově düsseldorfském bytě, vyplývá, že ještě den před havárií hledal informace o sebevraždách a zabezpečení pilotní kabiny. 

Na vinu druhého pilota ukazuje nahrávka palubního záznamníku. Podle vyšetřovatelů využil toho, že kapitán odešel z kokpitu na toaletu. Zpět ho již nepustil a záměrně zahájil klesání, čímž letadlo navedl do horského masivu. Během vyšetřování se také ukázalo, že pilot trpěl psychickými problémy a že v minulosti měl údajně sebevražedné sklony. 

Co a kdy lze očekávat z analýzy druhého záznamníku, by mělo zaznít ještě dnes večer na tiskové konferenci v Marseille. Setkání s novináři slíbil podle zahraničních agentur tamní prokurátor Brice Robin, který vede ve Francii vyšetřování katastrofy airbusu, který letěl ze španělské Barcelony do německého Düsseldorfu. 

Našly se záznamy z druhé černé skříňky

Zařízení má obsahovat technické údaje o letu, který skončil smrtí všech 150 lidí na palubě. Nalezenou „skříňkou“ je záznamník letových parametrů, který registruje například výšku letu či rychlost stroje. Krátce po neštěstí 24. března se už našel zvukový záznamník. Ten zaznamenává konverzaci mezi piloty, s leteckými dispečery i veškeré další zvuky v kabině. 

Záznamy z druhé černé skříňky mohou být ale nenávratně poškozeny, jak dříve upozornil předseda představenstva německé společnosti Lufthansa Kay Kratky. Přehrávač totiž nevysílal žádný signál, což prý naznačuje, že záznamy budou pro další šetření nepoužitelné. 

Více zde: Pilot Lubitz měl v minulosti sebevražedné sklony

Řada leteckých společností už na základě dosavadních výsledků vyšetřování nařídila, aby v době letu byly v pilotní kabině letounu vždy nejméně dva lidé. Evropská agentura pro bezpečnost civilního letectví (EASA) minulý týden vydala v tomto ohledu stejné doporučení. 

Pokud si jeden z pilotů potřebuje během letu odskočit třeba na toaletu, musí podle nových pravidel do pilotní kabiny přijít na dobu jeho nepřítomnosti někdo z palubního personálu. Podobnými pravidly se řada leteckých společností řídila už před pádem airbusu Germanwings – byly mezi nimi české firmy ČSA a Travel Service či britské Jet2 a Flybe a irská Ryanair. 

Německý airbus A320 společnosti Germanwings havaroval minulé úterý ve francouzských Alpách. Nikdo ze 150 cestujících na palubě neštěstí nepřežil.  Druhý pilot nevpustil podle francouzské prokuratury kapitána do pilotní kabiny a stroj navedl na kurz, který skončil nárazem do horského masivu. Následné vyšetřování ukázalo na pravděpodobné psychické problémy mladého kopilota. 

Čtěte také: Půjdu na záchod a už se do kokpitu nedostanu, předpověděl pilot

O depresích Lubitze jsme věděli, přiznala Lufthansa

Sdílet:

Hlavní zprávy

K čemu je dobrý hokej

EDITORIAL

Finálový zápas mistrovství světa v hokeji připoutal k obrazovkám 3,74 milionu diváků, zaplnil hospody a řadu veřejných míst. Po dlouhé době se nějaká událost ...

00:01
×

Podobné články